۶ هزار و ۶۷۲ بنگاه آسیب‌دیده از کرونا در خراسان جنوبی تسهیلات گرفتند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۶۷۲ بنگاه اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا با اشتغال هشت هزار و ۴۲۰ نفر در استان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

غلامرضا اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب‌دیده از کرونا تاکنون در استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: طرح‌های مربوط به راه و شهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات کرونا را به خود اختصاص داده‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به تمدید بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب‌دیده از کرونا اظهار داشت: مهلت برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مطابق همان دستورالعمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید شده است.

وی عنوان کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی، بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری باید تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی را تا پایان آبان ۱۴۰۰ به متقاضیان پرداخت کنند.

اشرفی با اشاره به مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده مشمول حمایت‌های اقتصادی گفت: مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائرسراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی مشمول این طرح هستند.

وی ادامه داد: همچنین مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهد کودک‌ها به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای غیر دیجیتال، موزه‌ها، سینماها و تئاترها، مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها و مراکز ورزشی، باشگاه‌ها، مراکز ورزشی آبی، پارک‌های آبی و استخرها نیز مشمول این طرح حمایتی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: مراکز فروش لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاسی، مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی، ماهیان زینتی و نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین‌المللی مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده مشمول بسته تمدیدی حمایت اقتصادی سال ۱۴۰۰ شدند.

وی افزود: در این طرح حمایتی، مراکز تهیه و طبخ غذا، قنادی، شیرینی پزی، آبمیوه و بستنی فروشی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و سالن‌های زیبایی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم‌ التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت نیز دیده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha