۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84365070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۰ هزار راس دام در میاندوآب پلاک کوبی شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹
کد خبر: 84365070
۳۷۰ هزار راس دام در میاندوآب پلاک کوبی شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: تاکنون ۳۷۰ هزار راس دام سنگین و سبک در این شهرستان پلاک کوبی و در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است.

علی دیانتی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: طرح هویت گذاری دام با هدف مقابله با قاچاق دام و نظارت بر نقل و انتقال دام از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ در شهرستان میاندوآب آغاز شده است. 

وی افزود: همچنین در راستای حمایت از دامداران و تنظیم بازار گوشت قرمز، از آذر ماه سال گذشته تاکنون ۲۵ هزار تن انواع نهاده های دامی و کنسانتره بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه وزارت جهاد کشاورزی در بین دامداران میاندوآب‌ توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: این شهرستان با دارا بودن ۸۳ هزار رأس دام سنگین و ۵۸۰ هزار دام سبک، ۸۵ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت چهار هزار و ۹۱۸ راس و ۵۳ مرغداری با ظرفیت بیش از یک میلیارد قطعه و تولید سالانه ۱۷۷ هزار تن انواع تولیدات دامی، یکی از قطب های مهم دامپروری در آذربایجان غربی محسوب می شود.

دیانتی ادامه داد: راه‌اندازی زنجیره تولید یکپارچه طیور شامل کشتارگاه با ظرفیت سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن، کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و کارخانه تولید خوراک طیور با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال، پرورش مرغ مادر گوشتی و سایر واحدهای تبدیلی و تکمیلی نظیر کارخانه تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت ۳۰ هزار تن، ۲ واحد قطعه بندی و بسته بندی گوشت قرمز و سفید به ظرفیت ۲ هزار و ۲۵۰ تن در سال و ۱۱ واحد تولید فرآورده‌های لبنی موجب بازگشت ارزش افزوده به این بخش شده است. 

وی اظهار داشت: سالانه ۲۲ هزار تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۶۲۴ تن گوشت سفید، ۱۴۷ هزار تن شیر و ۸۸۶ تن تخم مرغ در میاندوآب تولید و روانه بازار می شود.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی به میزان ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۲۱ الی ۲۷ خردادماه به نام هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha