۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبر: 84310583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فضاهای حرم مطهر سیدالشهدا (ع) حدود ۱۴ برابر افزایش می‌یابد

شیراز-ایرنا- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اعلام کرد: صحن حضرت زینب (س) واقع در حرم مطهر حضرت سید الشهدا (ع) در حال ساخت است و با بهره‌برداری از آنها زیربنای فضاهای این حرم مطهر حدود ۱۴ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، اسکندر قاسمی سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: فضاهای زیارتی این صحن حدود ۴۵ هزار متر مربع و فضای غیر زیارتی آن ۱۱۸ هزار متر مربع است.
به گفته وی، فضاهای زیارتی این صحن شامل شبستان‏‌های رو سطحی، زیر سطحی و مجموعه‌های خدماتی است و فضاهای غیر زیارتی  هم  ساختمان اداری، ساختمان مضیف، موزه و کتابخانه، موتورخانه مرکزی و تونل را شامل می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اضافه کرد : روند کلی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) ساخت صحن و شبستان بنام مبارک حضرت زینب (س) در کربلا تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در محدوده بین خیابان باب قبله، خیابان شهدا و خیابان جمهوری واقع شده است.
قاسمی با اشاره به اینکه خاکبرداری کل پروژه به حجم ۶۰۳ هزار و ۹۷۰ مترمکعب به اتمام رسیده است، ادامه داد: با توجه به اینکه امکان ساخت بنا در تراز بالاتر از ساختمان موجود حرم سیدالشهدا (ع) وجود ندارد، ناگزیر به اجرای بخش عمده‌ای از ساختمان در زیرسطح موجود شدیم که به دلیل بالا بودن سطح تراز آب‏‌های زیرزمینی، مشکلات اجرایی فراوانی پیش روی مهندسان ایرانی قرار گرفت.
وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی تیم مهندسی و اجرای دیوار آب بند با ضخامت یک متر و به عمق ۴۰ متر در دورتادور محدوده پروژه به طول دو هزار و ۵۰۰ متر، جلوی نفوذ آب گرفته شده و امکان خاکبرداری تا عمق ۱۴ متر و اجرای شبستان‏‌های زیرسطحی فراهم شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: تمام هزینه‌های اجرای پروژه‌ ساخت صحن جدید حرم مطهر امام حسین (ع) توسط مردم ولایتمدار و دوست دار اهل بیت (ع) در کشورمان تامین می‌شود و از آنها  دعوت می‌کنیم تا با غنیمت دانستن ماه مبارک رمضان با اهدای نذورات خود برای ساخت این صحن مطهر در کربلای معلی از فرصت معنوی ارزشمند و ذخیره آخرت و کسب آبرو در محضر الهی بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha