۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 3104
کد خبر: 84236163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه قشم هزینه شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۴۱
کد خبر: 84236163
۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه قشم هزینه شد

قشم- ایرنا- مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در سال جاری بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت امور شهری قشم هزینه شد.

فرج طهماسبی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث کمپ پارک آفتاب با مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ اجرا شد که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پنج پارک محله ای در شهرک‌های الهیه، نریمان و مرحله دوم پارک جنگلی گلستان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال نیز در  حال احداث است.

مدیر امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین از ابتدای امسال ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای محوطه سازی شامل جدول گذاری، سنگ فرش معابر و ایجاد ابنیه برای توسعه فضای سبز شهری هزینه شده است.

وی اظهار کرد: روشنایی معابر شهری، تابلوها و پلاک کوبی، تعمیر و نگهداری پارک‌ها، میادین و بلوارهای شهر، سیستم الکترونیکی نورپردازی و آب رسانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های انجام شده  محسوب می شود.

طهماسبی افزود: لکه‌گیری آسفالت شهری، اصلاح معابر، تعمیر و نگهداری ابنیه ارگان‌های مرتبط با سازمان منطقه آزاد و همچنین خرید و نصب المان‌های شهری در مجموع با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از دیگر خدمات حوزه شهری است.

وی ادامه داد: از سایر اقدامات این مدیریت در سال ۹۹ می‌توان به آماده سازی و زیرسازی کوچه‌ها، نوسازی میدان های قشم، احداث کانال هدایت آب‌های سطحی در نقاط حساس شهری، نصب وسایل بازی و ورزشی در پارک‌ها اشاره کرد.

مدیر امور شهری و روستایی قشم تصریح کرد: بیش از ۲ هزار متر مرمت و نقاشی دیوارها و پایه‌های بیلبرد، رنگ‌آمیزی پست و ترانس‌های برق با هدف زیبا سازی بصری قشم نیز از دیگر اقدامات این مدیریت به شمار می‌رود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha