آیا اینترنت در ترم دوم هم به دانشجویان رایگان ارایه می‌شود؟

تهران- ایرنا- ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه‌ها با خبر خوش رایگان شدن اینترنت برای دانشجویان همراه بود؛‌ موضوعی که از صحبت‌های وزرای علوم و ارتباطات اینچنین برمی‌آید در ترم دوم هم احتمالا ادامه خواهد داشت منوط بر اینکه هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاهی صورت گیرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، ترم دو تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باز هم زیر سایه ویروس کرونا و با آموزش های الکترونیکی در اسفندماه کلید می خورد. با این تفاوت که بر اساس مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس های عملی برای دانشجویان بومی شهرهای قرمز و نارنجی به صورت حضوری برگزار می شود.

در دو ترم اخیر که کلاس های درس دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری و کمتر حضوری بودند، مشکل اصلی دانشجویان اینترنت بود. اینترنتی که البته با همکاری وزارتخانه های ارتباطات و علوم و همچنین تا حدی اپراتورها، با مشکلات کمتری و به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گرفت.

خبر خوش وزارت ارتباطات به دانشجویان

به نظر می رسد شروع ترم دوم تحصیلی دانشگاه ها برای آموزش های الکترونیکی با خبرهای خوشی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه باشد. چرا که ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات روز گذشته در حساب توییتر خود اعلام کرد که "با توجه به تدبیر رییس جمهوری، آموزش مجازی دانشگاه ها و حوزه ها در شرایط کرونا باید به صورت رایگان عرضه شود. نظر به دریافت شکایات متعدد از جانب دانشجویان و طلاب در ترم قبل، نحوه ارایه یارانه آموزش مجازی در ترم جدید تحصیلی تغییر خواهد کرد. جزییات به زودی اعلام می شود."

خبرنگار ایرنا این موضوع را از کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که از سال گذشته به منظور پیگیری گسترده تر آموزش های مجازی تشکیل شده است، پیگیری کرد. بر این اساس، در روزهای آینده ثبت نام دانشجویان برای دریافت حجم بسته اینترنت آغاز می شود؛ در این زمینه معاونت ارتباطات و نوآوری وزارت ارتباطات منتظر است تا آذری جهرمی وزیر ارتباطات، حجم بسته پیشنهادی را اعلام کند.

وزیر علوم: ارسال اطلاعات دانشگاه‌ها به وزارت ارتباطات

همچنین منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در گفت و گویی کوتاه درباره تدابیر دولت برای تغییر در آموزش مجازی ترم جدید به ایرنا اعلام کرد: دانشگاه ها اطلاعات لازم را در اختیار وزارت ارتباطات قرار داده‌ و آمادگی هرگونه همکاری را دارند.

وی افزود: امیدوارم مسوولان وزارت ارتباطات روش مناسبی را برای تحقق آنچه که اعلام کرده اند، اتخاذ کنند.

وزیر علوم در پایان این گفت و گو از همکاری وزیر ارتباطات و معاون او تشکر و قدردانی کرد.

هزینه‌های سنگین اینترنت

به گزارش ایرنا، هزینه های سنگین اینترنت، فشار مضاعفی بر دانشجویان و خانواده های آنان در شرایطی وارد کرده که هنوز زیرساخت های اینترنت برای آموزش های مجازی دانشجویان به خصوص در دانشگاه های شهریه پرداز فراهم نشده است.

همچنین از آنجایی که شیوع بیماری کرونا به یکباره منجر به تعطیلی کلاس های دانشگاه ها شد و کمتر دانشگاهی در کشور از گذشته زیرساخت های کلاس های الکترونیکی را در اختیار داشت، بعد از گذشت ۲ ترم همچنان مشکلات دانشجویان پابرجا است.

وزارت علوم پیش از این اعلام کرده بود در صورتی که دانشجویان از سامانه مجازی دانشگاه ها برای کلاس های الکترونیکی استفاده کنند، اینترنت برای آنها رایگان است اما همه دانشجویان به خصوص دانشجویان شهرهای محروم این شرایط را در اختیار نداشته و همچنان با مشکلات اینترنت دست و پنجه نرم می کنند. خبر خوش وزارتخانه‌های علوم و ارتباطات حتماً می تواند پایانی بر بحران اینترنت در این روزهای پرالتهاب باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha