فعالیت لرزه‌ای در هرمزگان بیشتر از سایر نقاط کشور است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: حساسیتی که امروز نسبت به فعالیت‌های لرزه‌ای در این استان ایجاد شده بایستی از گذشته وجود می‌داشت زیرا فعالیت لرزه‌ای این منطقه بیشتر از سایر نقاط کشور است.

مهرداد حسن‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان اینکه میزان شرایط منطقه غرب بندرلنگه پس از وقوع زمین لرزه ساعت ۹ و ۲۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه بندرچارک امروز درحال بررسی است، افزود: تعداد زمین لرزه‌ها در این روزها نسبت به گذشته افزایش نیافته بلکه وقوع زمین لرزه بزرگ و با شدت پنج ریشتر و سپس وقوع پس لرزه‌های متعدد که شدت کمتری دارند توجه‌ها را بیشتر به سمت وقوع زمین لرزه‌ها جلب کرده است.

وی ادامه داد: جزیره هرمز در گذشته زمین لرزه‌های با شدت بالا را تجربه کرده است و حتی یک فروردین سال ۵۶ زمین لرزه‌ای با شدت ۶ و ۹ دهم ریشتر در بندرعباس رخداد که ۱۲۸ کشته و صدها مجروح برجای گذاشت.

این مقام مسوول اضافه کرد: هرمزگان محل تلاقی چین‌خوردگی‌های زاگرس و مکران است و با توجه به شرایط زمین ساختی منطقه مکران احتمال وقوع سونامی هم وجود دارد، بنابراین بایستی نظارت جدی بر رعایت اصول ساخت و ساز و مباحث و مقررات ایمنی ساختمان در این استان اعمال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: پژوهش‌هایی پیرامون ساختار زمین و لرزه خیزی این استان انجام شده اما هنوز نیاز به پژوهش‌های بیشتری وجود دارد.

بندر چارک در ۱۳۰کیلومتری شهرستان بندرلنگه و ۳۵۰کیلومتری غرب هرمزگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha