۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84204479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناوچه جنگی ساخت چین به ناوگان نیروی دریایی پاکستان ملحق شد

اسلام‌آباد - ایرنا - دومین ناوچه جنگی ساخت چین از سری T-۰۵۴ مجهز به جدیدترین سیستم سلاح‌های سطحی، زیر سطحی و ضدهوایی؛ روز شنبه به ناوگان نیروی دریایی پاکستان ملحق شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که همزمان با ۷۰ سالگی روابط دیپلماتیک پاکستان و چین، مراسم رونمایی از دومین ناوچه جنگی تی-۰۵۴ با حضور مقامات نظامی چین و نماینده ارشد نیروی دریایی پاکستان در چین، در سالن کشتی‌سازی در بندر شانگهای برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: الحاق دومین ناوچه جنگی ساخت چین به طور قابل توجهی توانایی دفاع و بازدارندگی نیروی دریایی پاکستان را افزایش می‌دهد. تکمیل ساخت این ناوچه علی رغم وضعیت همه گیری کرونا در جهان مرحله بسیار مهم و حکایت از تعهد دو کشور برای افزایش همکاری‌های نظامی و دریایی دارد.

گفتنی است، ناوچه جنگی T-۰۵۴ یکی از پیشرفته‌ترین کشتی های متعلق به ناوگان نیروی دریایی پاکستان محسوب می‌شود که قرارداد ساخت چهار فروند از آن اواسط خردادماه ۱۳۹۷ در پاکستان امضا شده بود. این ناوچه مجهز به جدیدترین سیستم‌های سلاح‌های سطحی، زیرسطحی و ضد هوایی است.

این ناوچه‌های جنگی از یک طیف وسیعی از سنسورهای جنگ الکترونیکی، هوایی و سطحی و صوتی استفاده می‌کنند که از طریق سیستم پیشرفته مبارزه با جنگ مدیریت می‌شود.

اواسط آذرماه امسال و در جریان سفر وزیر دفاع ملی جمهوری خلق چین به پاکستان، پیمان تقویت همکاری‌های دفاعی میان دو کشور امضا شد.

روابط اسلام‌آباد و پکن را می‌توان رابطه‌ای تاریخی و ریشه دار توصیف کرد که از ابتدای رقابت راهبردی با دهلی‌نو به عنوان موتور محرکه مهمی در آن نقش داشته است و همزمان فراز و نشیب بی‌وقفه در روابط شکننده آمریکا و پاکستان نیز عاملی در تقویت هر چه بیشتر روابط پاکستان با چین محسوب می‌شود.

دو کشور علاوه بر نقطه نظرات متعدد سیاسی و دیپلماتیک، در سال‌های گذشته روابط نظامی - امنیتی گسترده‌ای را برقرار ساخته‌اند. به عنوان مثال پاکستان تنها کشور خارجی است که در خاک چین با این کشور مانورهای مشترک نظامی برگزار کرده و همچنان برنامه‌های مشترک گسترده‌ای را به پیش می‌برد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha