۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 3028
کد خبر: 84167327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷روز غافلگیرکننده در انتظار دبیرخانه فدراسیون؛ فوتبالی‌ها وارد می‌شوند

تهران- ایرنا- از روز ۱۴ دی‌ماه به مدت هفت روز، نامزدهای هیات رییسه فدراسیون فوتبال باید علاوه بر ثبت‌نام در سامانه سامع، به طور حضوری در دبیرخانه فدراسیون فوتبال حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، امروز(چهارشنبه) سایت فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای زمان ثبت‌ نام کاندیداهای پست هیات رییسه را اعلام کرد. چندی پیش تاریخ انتخابات مشخص شده بود اما استفاده از لفظ "انتخابات هیات رییسه" باعث شده بود تا خیلی‌ها متوجه نشوند که پست ریاست فدراسیون نیز جزو هیات رییسه است. به طور کلی انتخابات هیات رییسه شامل این موارد می‌شود: رییس فدراسیون، سه نایب رییس، شامل نایب رییس اول، نایب رییس دوم (که رییس کمیته مسابقات نیز هست )، نایب رییس سوم (که رییس کمیته زنان نیز هست و باید یک زن باشد)، هفت نفر اعضاء دیگر شامل ۲ نفر از بین روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها، ۲ نفر از بین مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر و یا لیگ دسته اول و سه نفر از بین افرادی که سابقه مدیریت ورزشی دارند.

قرار است از روز یکشنبه(۱۴ دی‌ماه) تا شنبه(۲۰ دی‌ماه) پروسه ثبت نام از کاندیداها به انجام برسد. کسانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند باید  ابتدا به سایت "سامع" مراجعه کنند و در آنجا درخواست ثبت نام بدهند و مدارک مورد نیاز را هم اخذ کنند و در سایت بارگذاری کنند. در مرحله بعد آنها باید برای تکمیل و نهایی کردن کاندیداتوری خود به دبیرخانه فدراسیون فوتبال مراجعه کنند تا همه چیز سروشکل رسمی به خود بگیرد.

هیچ یک از اعضای هیات رییسه جدید نمی‌توانند به صورت همزمان رییس، معاون یا عضو یکی از ارکان مستقل فدراسیون، نماینده یکی از اعضای فدراسیون در مجمع فدراسیون، دبیرکل فدراسیون، داور فعال فوتبال، فوتسال یا فوتبال ساحلی، واسطه نقل و انتقالات، کارگزار مسابقات، رییس، معاون یا عضو کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون باشد. از طرفی هیچ یک از اشخاص مادامی که در مناصب دولتی، حکومتی و لشکری در سطح مدیرکل و معادل آن یا بالاتر مسوولیت دارند، نمی‌توانند در انتخابات هیچ یک از پست‌های هیات رییسه شرکت کنند. اینگونه اشخاص باید در هنگام ثبت نام برای انتخابات از سمت خود استعفای رسمی داده باشند. به همین دلیل ممکن است طی روزهای آتی شاهد استعفاهایی از سوی برخی از کسانی که علاقه به حضور در انتخابات دارند، از سمت‌های کنونی‌شان باشیم.

اعضای مجمع در این روزها نقش بسیار ویژه‌ای را ایفا می‌کنند چرا که کاندیدها برای ورود به جرگه انتخابات نیاز به گرفتن تاییدیه از این اشخاص دارند. رییس فدراسیون، نواب رییس پیشنهادی و اعضای هیات رییسه بر اساس پستی که برای آن نامزد شده‌اند توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند  هریک از نامزدهای پست ریاست باید از پنج  نفر از اعضای مجمع عمومی، تاییدیه اخذ کنند. هریک از نامزدهای پست ریاست باید ۳  نفر را به عنوان نامزدهای پست نایب رییس اول، دوم و سوم در فرم درخواست نامزدی خود معرفی نمایند. نواب رییس پیشنهادی و سایر نامزدهای هیات رییسه باید از ۲  نفر از اعضای مجمع عمومی تاییدیه اخذ نمایند. اعضای مجمع در همان مدتی که ثبت نام در حال برگزاری است از طریق سامانه سامع باید آرای خود را بارگذاری کنند.

بازیکنان: الف) حداقل ۴ فصل بازی در لیگ حرفه ای مردان یا لیگ زنان، یا لیگ فوتسال؛ یا ب) بازی در تیم ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی مردان و زنان.

مربیان: الف) حداقل ۴ فصل مربیگری در لیگ حرفه ای مردان، یا لیگ زنان یا لیگ فوتسال؛ یا  ب) مربیگری در تیم های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی زنان و مردان.

داوران: الف) حداقل ۴ فصل در لیگ حرفه ای مردان یا لیگ زنان یا لیگ فوتسال داوری کرده باشد؛ یا  ب) حداقل ۴ سال حضور در لیست داوران بین المللی.

سه بخش فوق مشخص می‌کند که در انتخابات پیش رو باید منتظر سورپرایزهایی باشیم. فوتبالی‌هایی که فارغ از مدیران قصد ورود می‌کنند. بدون تردید متقاضیان انتخابات پیش رو به مراتب بیشتر از دفعات قبلی خواهد بود و کسانی ورود می‌کنند که شاید انتظارشان را نمی‌کشیدیم. پیش از این به خاطر محدودیت‌های دست و پاگیری که در اساسنامه قبلی وجود داشت فوتبالی‌ها نمی‌توانستند به راحتی در انتخابات شرکت کنند.

فهرست رسمی نامزدهای واجد شرایط و احراز صلاحیت شده دست کم ۲۱ روز قبل از تاریخ مجمع عمومی انتخاباتی برای اعضای مجمع ارسال و همچنین در تارنمای رسمی فدراسیون منتشر خواهد شد.این یعنی اواسط یا اواخر بهمن‌ماه و پس از مورد بررسی قرار گرفتن مدارک کاندیداها مشخص می‌شود که برای هر پست چه کسانی با یکدیگر باید رقابت کنند و در نهایت در روز دهم اسفندماه چه کسی رییس جدید فدراسیون فوتبال خواهد شد. فعلا تمام نگاه‌ها به سمت دبیرخانه فدراسیون فوتبال خواهد بود و اینکه چه کسانی قصد کاندیداتوری دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha