۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 3104
کد خبر: 84145512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرس و وابستگی به فضای مجازی آسیب های جدی جوانان قشم است

قشم- ایرنا- دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قشم گفت: کار پژوهشی در حوزه شناخت مشکلات جوانان قشم انجام و مشخص شد که استرس و وابستگی به فضای مجازی ۲ آسیبی است که بیشتر جوانان قشم با آن درگیر هستند.

رضا دریایی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قشم افزود: این پژوهش با همکاری یکی از سمن‌های فعال در حوزه جوانان وبا مشارکت بیش از ۵۴۰ جوان قشمی شامل افراد ۱۱ ساله تا دانشجویان انجام شد.

وی ادامه داد: ۶۹ درصد از شرکت کنندگان را بانوان و ۳۱ درصد را نیز آقایان تشکیل دادند و از دبستان تا دانشگاه در این پژوهش حضور داشتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان قشم تصریح کرد: اولین مشکل مطرح شده استرس است که به عنوان یکی از موضوعات جدا نشدنی از افراد در طول روز شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: این عامل باعث بروز مشکلات بعدی شامل افزایش فشار خون، کلافگی و بی خوابی، ضعف سیستم ایمنی بدن و در شرایط خاص باعث سکته می‌شود.

دریایی گفت: موضوع دوم وابستگی به فضای مجازی نیز بستری خطرناک و تهدید برای نوجوانان و جوانان به حساب می‌آید.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان قشم افزود: با شیوع ویروس کرونا، کودکان در فضایی تنها رها شده‌اند که دور از دید و دسترس والدین است و می‌تواند آسیب جدی به این قشر وارد کند.

وی ادامه داد: نقض حریم خصوصی جوانان و نوجوانان، سرقت اطلاعات خصوصی و خانوادگی به علت نبود آگاهی از جمله آسیب‌های فراوان اینترنت به شمار می‌آید.

دریایی تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان قشم ۲ وبینار آموزشی در مورد مدیریت استرس برگزار کرده است و یک وبینار در خصوص استفاده از فضای مجازی نیز به زودی برگزار می‌شود.

وی در پایان خواستار تشکیل یک کانال ارتباطی مشارکتی شد و افزود: از طریق این کانال تهدیدات فضای مجازی در خانواده و جوانان به فرصت تبدیل می‌شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، لارک و هنگام با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در خلیج فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha