مردم در حاشیه رودخانه های استان تهران اطراق نکنند

تهران- ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس پیش بینی بارش باران و برف به شهروندان توصیه می شود که از اطراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل های این استان خودداری کنند.

احمد علی قربانیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان طی ۲روز آینده ابری و در بعضی ساعات با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و مه خواهد بود از این رو شهروندان توصیه ها را جدی بگیرند و از نزدیک شدن به کانال های آبی، بستر رودخانه ها و مسیل ها و حتی عکس برداری پرهیز کنند.

وی افزود: بارش ۳۰ میلی متری باران پیش بینی شده است که این امر روان آب های شدید و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها را به همراه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: این روند به خاطر سرازیر شدن بارش ها از ارتفاعات و نواحی شمالی استان به سمت جنوبی تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز نیز هشدار داد و گفت: این نوع ساخت و سازها مانع حرکت روان آب ها شده و با سیلابی شدن رودها و مسیل ها خسارت های جانی و مالی جبران ناپذیری را رقم می زند.

قربانیان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی امسال تا کنون ۳۴.۱ میلی متر باران در استان تهران به ثبت رسیده است گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته که ۱۰۰ میلی متر بوده است کاهش ۶۶ درصدی و نسبت به بلند مدت ۵۰ ساله کاهش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: کاهش بارش ها بر ذخیره سدهای پنجگانه استان تهران تاثیر گذاشته است از این رو شهروندان باید نسبت به صرفه جویی آب در کل سال اقدام کنند و آن را محدود به روزهای تابستان نکنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه ظرفیت سدهای پنجگانه استان تهران برای بارش ها مدیریت شده است گفت: در چندین نوبت بخشی از ذخیره آبی سدها برای مصارف کشاورزی پایین دست، تغذیه مصنوعی دشت های ورامین، شهریار و شهر قدس رهاسازی شده است و مشکلی در مدیریت سدها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تاثیر رهاسازی آب در دشت های استان در درازمدت مشخص می شود و به بحث مدیریت فرونشست ها کمک می کند.

۳ هزار و ۸۸۰ کیلومتر طول رودخانه‌های تهران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha