۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84051326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دهها هزار متر مربع از زمین های حلب سوریه از مین پاکسازی شد

تهران - ایرنا - نیروهای امدادی ارمنستان که به سوریه رفته‌اند ۹۶ هزار و ۴۸۵ متر مربع از زمین های استان حلب را از " مین " و مواد منفجره کاشته شده توسط گروهای تروریستی، پاکسازی کردند و این مناطق پاکسازی شده را به مسئولان محلی تحویل دادند.

به گزارش ایرنا، " عاصی الشیخ " یکی از اعضای دفتر اجرایی استانداری حلب روز چهارشنبه به روزنامه الوطن سوریه گفت که کارشناسان مین روبی نیروهای امدادی ارمنستان منطقه جدیدی از این استان در مجاورت بزرگراه حلب - دمشق به مساحت ۹۶ هزار و ۴۸۵ متر مربع را از " مین " و بقایای مواد منفجره پاکسازی کردند و این منطقه را به مسئولان محلی تحویل دادند.  

وی افزود: این مساحت که در منطقه مسکونی " بنیامین " واقع در مجاورت بزرگراه حلب - دمشق در ورودی اول غربی واقع شده است توسط نیروهای اعزامی از ارمنستان از وجود مین‌های " ضد زره " و " ضد نفر"، مواد منفجره و بقایای گلوله‌های توپ،  بمب‌های هوایی و مهمات هدایت شونده پاکسازی شد. 

به گفته وی طی یک مراسم رسمی که صبح روز دوشنبه هفته جاری با حضور سران فرقه‌های ارامنه سوریه، نمایندگان استانداری حلب و کنسولگری ارمنستان در حلب برگزار شد، مناطق پاکسازی شده به مسئولان محلی تحویل داده شد.  

عضو دفتر اجرایی استانداری حلب خاطرنشان کرد که از یکسال گذشته تاکنون حدود ۲۸۰ هزار متر مربع از زمین‌های حلب توسط نیروهای امدادی اعزام شده از سوی ارمنستان از وجود مین و مواد منفجره پاکسازی و تحویل سازمان‌های دولتی شده است که ۵۱ هزار و ۴۳۳ متر مربع این زمین‌ها در حومه جنوب حلب قرار دارد. 

وی به این نکته اشاره کرد که تیم پزشکی نیروهای امدادی ارمنستان تاکنون به بیش از ۱۷ هزار نفر از شهروندان سوریه خدمات پزشکی ارائه کرده است.  

جمهوری ارمنستان از ۲ سال قبل یک گروه ۸۳ نفره را بنا به درخواست دمشق و مسکو به سوریه اعزام کرده و این گروه وظیفه مین‌ زدایی و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه در منطقه غیر رزمی را بر عهده دارد.  

پیش از این آمریکا خواستار بازگشت این نیروها شده بود اما وزارت خارجه ارمنستان با رد این درخواست اعلام کرد که به ماموریت انساندوستانه خود برای کمک به غیر نظامیان سوری در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی ادامه خواهد داد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha