۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۵۶
کد خبر: 84041629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلزله‌ ۶ ریشتری نپال را لرزاند

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۵۶
کد خبر: 84041629
زلزله‌ ۶ ریشتری نپال را لرزاند

دهلی نو-ایرنا- مرکز ملی زلزله نگاری هند اعلام کرد: صبح روز چهارشنبه زلزله‌ای به قدرت ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) مناطق مرکزی کشور نپال را به لرزه درآوردو مسئولان محلی درتلاش برای جمع آوری اطلاعات در مورد میزان خسارات و تلفات احتمالی هستند. در آخرین زلزله پرقدرت دراین کشور کوه اورست نماد این کشور دستخوش تغییرات مهمی شده بود.

به گزارش "هندوستان تایمز"، مرکز این زلزله در منطقه "رامچه" واقع در بخش "سیندوپالچوک" گزارش شده است که اکنون به دلیل سیل، رانش زمین و زلزله سال ۲۰۱۵ نپال دچار آسیب‌های زیادی شده است. 
مرکز زلزله نگرانی هند در بیانیه‌ای گفت: یک زلزله به قدرت ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۵: ۱۹ دقیقه صبح (به وقت محلی) روز چهارشنبه، مناطق رامچه واقع در بخش سیندوپالچوک را به لرزه درآورد. 
بیجی ادهری یک زلزه شناس ارشد هند گفت: مناطق شرقی نپال نیز زلزله را حس کرده‌اند. این یک پس لرزه زلزله سال ۲۰۱۵ نپال است. 
هنوز گزارشی در مورد تلفات جانی و خسارات مالی این زلزله منتشر نشده است. 
زلزله مخرب سال ۲۰۱۵ نپال با قدرت ۷. ۸ به مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) باعث کشته شدن حدود ۹ هزار نفر و تخریب بسیاری از ساختمان‌ها در این کشور شد. 
پژوهشگران دانشگاه کمبریج اعلام کردند بر اثر این زمین لرزه سال ۲۰۱۵، شهر کاتماندو پایتخت نپال سه متر به سمت جنوب جابجا شده است. نپال اعلام کرده‌است که کوه اورست را دوباره‌اندازه‌گیری خواهد کرد، چون پس از زمین‌لرزه ویرانگر آوریل ۲۰۱۵ در منطقه احتمال دارد ارتفاع آن تغییر کرده باشد. مسئولان این کشور گفته‌اند دراندازه‌گیری قبلی ارتفاع کوه اورست ۸ هزار و ۸۴۸ متر بوده اما ممکن است به جز تغییر ارتفاع، موقعیت جغرافیایی آن هم تغییر کرده باشد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha