۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۲۰
کد خبر: 84037630
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۷ غرفه بازیافت در سطح شهر قم فعالیت می‌کند

قم - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۴۷ غرفه بازیافت و دریافت پسماند از شهروندان در سطح شهر قم فعال می باشد.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی شهرداری قم سید امیر سامع با اشاره به موضوع پسماند و تفکیک پسماند از مبدا اظهار داشت: در موضوع پسماند چهار بخش اصلی داریم که شامل باقی‌مانده مواد غذایی و میوه‌جات، نخاله‌های ساختمانی، پسماند خشک، مواد خطرناک مانند اسپری و لامپ‌ها و وسایل تزریقات می‌شود که باید از هم جدا شوند.

سامع ادامه داد: بخش خوراکی در کارخانه پسماند تبدیل به کود و در فضای شهر استفاده می‌شود، در ایستگاه بازیافت به‌تازگی کودها را به شهروندان هدیه می‌دهیم.

معاون شهردار قم با بیان اینکه توسعه غرفه‌ها یکی از سیاست‌های مهم در تفکیک پسماند و افزایش مشارکت عمومی است، یادآور شد: در سال ۹۴ تعداد ۱۴ غرفه فعال بود و امسال ۴۷ غرفه داریم، باید بتوان کوتاهی در زمینه پسماند را جبران کرد و با فرهنگ‌سازی به مدیریت پسماند بپردازیم.

وی در مورد وضعیت بوستان جوان نیز توضیح داد: در بوستان جوان، برکه و استخر بزرگ راه‌اندازی شده و پیمانکار برای ایجاد قایق‌های پدالی ورود کرده است و همچنین توسعه بوستان و شبکه معابر و روشنایی در کنار برکه بزرگ اجرایی شده و سال قبل نیز یک سرویس بهداشتی جدید و نمازخانه احداث شد.

سامع افزود: در این بوستان ۲۰ هکتار فضای سبز جدید ایجاد شد و نیاز به راه‌اندازی سالن ورزشی و فرهنگ سرا دارد، حتی آماده بودیم زمین را در اختیار بگذاریم تا با سرمایه‌گذاری فضاهای موردنیاز احداث شود.

بوستان جوان در زمینی به وسعت ۷۵ هکتار در کمربندی امام علی(ع) پیش از سه راهی خرمشهر، تقاطع شهید کلانتری و در منطقه ۲ شهرداری قم قرار دارد.

وی با اشاره به تاکیدهای شهردار در زمینه احداث سالن‌های ورزشی در تمام مناطق شهری، یادآور شد: دراین‌باره سه سالن در مناطق ۲ و ۶ و یک راه‌اندازی شد و تا سال آینده نیز در تمامی مناطق  شهر راه‌اندازی خواهد شد.

معاون شهردار قم گفت: شهرداری و ارائه خدمات در کنار مردم معنا می‌دهد، اگر بتوانیم مشارکت و اعتماد مردم را جلب کنیم می‌توانیم خدمت گذار خوبی برای شهروندان باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha