کاهش استفاده از ماسک آمار کرونا را در دزفول افزایش داد

دزفول- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به کاهش میزان استفاده از ماسک در این شهرستان گفت: متاسفانه این کاهش استفاده از ماسک باعث افزایش آمار کرونا در روزهای اخیر در شهرستان دزفول شده است.

رضا پورآیین روز شنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: با توجه به ناشناخته بودن رفتار کرونا  و همزمانی آن با آنفلوآنزای فصلی در ۶ ماهه دوم سال جاری، نیاز است مردم در امر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مشارکت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مسائل و مشکلات مربوط به بحران کووید ۱۹ را به حداقل برسانیم.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای راهکارهای ساده اما موثر مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۲ متر، شستشوی دست‌ها، کاهش ترددهای غیرضروری و مهمانی‌ها بر  بحران کرونا پیروز شویم.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در جمع نمازگزاران مسجد حضرت زینب(س) گفت: آمار ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافته است.

علی فرهمندپور افزود: متاسفانه آمار کرونا در دزفول به صورت جهشی رو به افزایش است و تاکنون ۲ بخش از آخرین بخش‌های کرونایی بیمارستان که درحال تخلیه شدن از بیماران کرونا بودند دوباره در حال پر شدن هستند.
وی افزود: آمار بیماران کرونایی از دیشب تا الان روند صعودی داشته و ممکن است با پیک دوم کرونا رو به رو شویم که انتظار می‌رود  مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: متاسفانه برخی از مردم شرایط را عادی تصور کرده‌ و نسبت به پروتکل‌های بهداشتی کم اهمیت شده‌اند که این موضوع خطرناک است.

وضعیت شهرستان دزفول در پیک اول شیوع کرونا قرمز شده بود و تمام بخش‌های حاد تنفسی بیمارستان بزرگ این شهرستان تکمیل شده بود.

بعد از اعلام وضعیت سفید کرونا در شهرستان دزفول، استفاده از ماسک به تدریج روند کاهشی به خود گرفت.

آمار کرونا در ایران تا ظهر امروز شنبه به ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ نفر و تعداد جانباختگان به ۲۳ هزار و ۲۹ نفر رسید. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha