ملی‌پوش ژیمناستیک: به دنبال ثبت حرکت به نام خود هستم

تهران- ایرنا- ملی‌پوش ژیمناستیک ایران گفت: این رشته یکی از لذت‌بخش‌ترین رشته‌های ورزشی است و به دنبال آن هستم که حرکتی در ژیمناستیک به نام خودم ثبت شود.

«محمدرضا خسرونژاد» عضو تیم ملی ژیمناستیک ایران روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روزها ژیمناستیک دیگر به یک قشر یا گروه خاص منتهی نمی‌شود بلکه به سرگرمی و ابزاری برای شکوفا شدن هنر بسیاری از نوجوانان و جوانان تبدیل شده است. راهبرد استعدادیابی فدراسیون در زمینه فراگیر کردن این رشته در کشور در حال تحقق است.

وی ادامه داد: از سن پنج سالگی وارد این رشته شدم و زیر نظر «مسعود جودی» در تمام رده‌های سنی فعالیت داشتم و اکنون عضو تیم ملی بزرگسالان هستم. جودی از مربیان سازنده این رشته است که هم در بُعد فنی و هم در بُعد اخلاقی کم‌نظیر است. او شیوه و سبک تمریناتی دارد که می‌تواند ورزشکار را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی خود برای مسابقات بین‌المللی گفت: یکی از مهمترین اهداف من حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو است. باید برای این هدف در مسابقات ۶ اسباب در ژاپن شرکت کنم و جز سه نفر برتر باشم. هر چند کار سختی است اما امیدوارم تحقق پیدا کند. یکی از مهمترین دلایلی که به تحقق این مهم امید دارم آن است که حریفان آسیایی که در این رشته برترین به شمار می روند در مسابقات گوناگون گزینشی المپیک سهمیه کسب کردند. حریفان من از چین، کره جنوبی، ژاپن و فلیپین هستند.

خسرونژاد با اشاره به تمرینات خود در کنار «سعیدرضا کیخا» خاطر نشان کرد: کیخا اسطوره ژیمناستیک است و در خیلی عالی تمرین می‌کند. تمام تلاشم آن است که در کنار هنر مربیانم از تجربه کیخا نیز استفاده کنم. کیخا ۶ حرکت را در جهان به نام خود ثبت کرده و این بی‌نظیر است. من نیز به دنبال ثبت حرکت به نام خود هستم اما به این راحتی نیست و باید حرکات ابداعی باشد که مورد تایید داوران قرار بگیرد.

عضو تیم ملی ژیمناستیک ایران در پایان با اشاره به جذابیت‌های رشته ژیمناستیک افزود: ژیمناستیک هنر است و بخشی از آن نیز به هنر فردی باز خواهد گشت. این رشته در ایران به تازگی در حال توسعه است اما در جهان طرفداران زیادی دارد. یکی از پرطرفدارترین مسابقات المپیک است و مدال‌های زیادی در آن توزیع می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha