۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83826217
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار هکتار اراضی ملی ورامین سند دار شد

۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83826217
۱۰ هزار هکتار اراضی ملی ورامین سند دار شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین دارای سند تک‌برگی شد.

اصغر سپه‌وند روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای قانون جامع کاداستر و با همکاری اداره منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد، سند مالکیت تک برگی برای ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین به نام دولت و با نمایندگی سازمان جنگلها و مراتع کشور صادر شد.


وی افزود: به منظور طی فرایند اخذ سند کاداستر اراضی ملی، اطلاعات توصیفی و مکانی آن پلاک ثبتی جمع‌آوری شده و پس از بررسی و آنالیز، نقشه پیشنهادی پلاک ثبتی به کمیته فنی منابع طبیعی استان ارجاع داده می‌شود.


وی تصریح کرد:این نقشه‌ها در کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید، برای سیر مراحل صدور اسناد تک برگ کاداستری در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک قرار می‌گیرد.


سپه‌وند گفت: با صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی، علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی به شدّت کاهش پیدا می‌کند.


وی اظهار کرد: اراضی ملی حوزه ثبتی شهرستان ورامین ۲۲۰ هزار هکتار است که ۹۸ درصد این اراضی دارای اسناد دفترچه‌ای است که با قانون جامع کاداستر، تاکنون برای ۳۲ هزار هکتار این اراضی، سند مالکیت تک برگی صادر شده است.


ورامین با در۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.


کاداستر به روندی گفته می شود که در آن اموال غیر منقول شامل ملک، زمین و آپارتمان و غیره و در برخی کشورها حتی اموال غیر منقول شامل خودرو ثبت می شود.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha