۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶
کد خبر: 83814027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴ هزار متر مربع از زمین‌های دولتی درقشم رفع تصرف شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی به ارزش افزون بر ۳ میلیارد ریال در جزیره قشم رفع تصرف شد.

علی صالحی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این اراضی در خارج از محدوده طرح هادی بندرلافت جزیره قشم و به صورت غیرقانونی تصرف شده بود.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون از مساحتی افزون بر ۱۹ هزار و ۹۲۱ متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۶۸۰ ملیون تومان در جزیره قشم رفع تصرف شده است.

آخرین اخبار مربوط به موضوع رفع تصرف زمین‌های ملی در قشم مربوط به ۱۲ خرداد امسال است که؛ یگان حفاظت از اراضی ملی  و دولتی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: ۱۵ هزار و ۳۵۴ متر مربع به ارزش ۱۳ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال از زمین‌های ملی و دولتی قشم در ۵۰ روز اخیر رفع تصرف شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha