۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۸
کد خبر: 83786178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادگستری هرمزگان رفع توقیف هزاران خودرو و موتورسیکلت را آغاز کرد

بندرعباس- ایرنا- دادگستری هرمزگان با اعلام فراخوان مالکان وسایل نقلیه توقیفی و اعمال تخفیف و بخشش جریمه‌های نقدی انباشته و معوق در حدود موازین قانونی نسبت به رفع توقیف هزاران خودرو و موتورسیکلت اقدام کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این اقدام دستگاه قضایی به منظور کمک به معیشت مردم در شرایط کنونی و احقاق حقوق عامه درحال انجام است.

علی صالحی  افزود: دادگستری کل استان هرمزگان به منظور مساعدت و سرعت‌بخشی در رفع توقیف، تمهیداتی شامل رسیدگی خارج از نوبت و تحویل وسایل نقلیه فاقد سند مالکیت به متصرف هنگام توقیف در شعبه‌هایی قضایی را پیش‌بینی کرده است.

وی امکان صدور بیمه‌نامه به صورت قسطی، ارائه تخفیف ویژه و تعیین سقف برای هزینه‌های پارکینگ و هم‌چنین بخشش معوقات را دیگر این پیش‌بینی‌ها اعلام کرد.

رییس‌کل دادگستری هرمزگان توصیه کرد: عموم شهروندان که در پارکینگ‌های سراسر این استان وسیله نقلیه توقیفی دارند برای رفع توقیف، پیگیری و اقدام کنند.

صالحی بیان داشت: افراد بدون گواهینامه با دریافت و تکمیل فرم تعهدنامه رانندگی نکردن تا زمان اخذ گواهینامه نیز نسبت به تحویل وسیله نقلیه توقیفی اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای صاحبان وسایل نقلیه‌ای که خلافی دارند امکان اعتراض و رسیدگی در کمیسیون مربوطه نیز وجود دارد.

به گفته رییس کل دادگستری هرمزگان، دریافت جزییات این طرح برای متقاضیان از طریق مشاهده متن فراخوان امکان پذیر است.

صالحی افزود: ارائه این تسهیلات از ۲۵ اردیبهشت ماه امسال به مدت دو ماه فراهم است و پس از آن در خصوص وسایل نقلیه‌ای که مالک آن مراجعه نکرده به عنوان مجهول المالک یا اعراض شده برطبق موازین قانونی اقدام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha