۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 83744514
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیر حوزه: انتظار باور ریشه‌ای در همه ادیان است

۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83744514
مدیر حوزه: انتظار باور ریشه‌ای در همه ادیان است

قم – ایرنا – مدیر حوزه های علمیه کشور، گفت: مهدویت و انتظار یک اعتقاد ریشه دار و اندیشه سرشته شده در تمام مکاتب بشری، ادیان الهی، فرق و مذاهب اسلامی و به ویژه مکتب اهل بیت(ع) است.

آیت الله علیرضا اعرافی سحرگاه نیمه شعبان در سخنانی که بطور مستقیم از مسجد مقدس جمکران پخش می‌شد، افزود: نمی توان به راحتی از کنار کلمه انتظار گذشت، چرا که انتظار دنیایی از معارف اهل بیت(ع) را در دل خود جای داده است و مقدمه ای برای یک منظومه فکر و تمدنی الهی می باشد.

وی ادامه داد: مهدویت و انتظار و فلسفه ظهور منجی عالم بشریت تنها در مکتب اهل بیت(ع) ریشه ندارد بلکه تمام مکتب ها، مذهب و ادیان الهی و فرقه ها در طول ابعاد تاریخ بشریت به منجی و ظهور آن معتقد هستند.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه انتظار و منجی فصل مشترک در تمام مکاتب بشری وجود دارد اظهار داشت: موضوع امام عصر(عج)، ظهور ایشان و نقشه راه که برای جامعه مهدوی تحصیل شده است اختصاص به شیعه ندارد و همه مذهب اسلامی بر سر مقوله مهدویت اتفاق نظر دارند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا متاسفانه امسال آن حضور عظیم مردمی را در اعتاب مقدس در جای جای ایران اسلامی شاهد نیستیم، گفت: ما در این روز بزرگ و این سال چند غم را با خود حمل می کنیم؛ غم بشریت، غم امت اسلام، غم بلای کرونا که موجب شد نتوانیم با آن شکوه و شور هر ساله عرض ادب به پیشگاه امام عصر(عج) عرض ادب کنیم.

وی غیبت امام عصر(عج) را غم بزرگ دیگری عنوان کرد و ادامه داد: غیبت امام زمان (عج) و دوری ما از این وجود شریف غم بزرگ دیگری است که ان شاءالله با دعاها و تضرع همه با عنایت خداوند این غم به زودی برداشته شود و عالم نور و جمال امام عصر(عج) به نظاره بنشیند.

مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به جایگاه مهدویت از منظر اهل سنت گفت: ۲۶نفر از صحابه رسول خدا(ص) در منابع اهل سنت روایاتی پیرامون امام عصر(عج) را مطرح کرده اند و بسیاری از روایات در این زمینه را در کتب و منابع روایی خود ارائه کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه پیرامون مهدویت و ظهور امام عصر(عج) اتفاق نظر میان شیعه و سنی وجود دارد، تأکید کرد: ۳۸ نفر از محدثین تراز اول اهل سنت در منابع خود به مسأله مهدویت اشاره داشته اند که برای نمونه می توان به ؛ کتاب سنن ابی داود، کتاب سنن ترمزی، کتاب سنن نسائی اشاره کرد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: بیش از ۱۰ کتاب مستقل درباره امام عصر(عج)، مهدویت و فلسفه انتظار در طول تاریخ و دوره های متعدد وجود دارد که توسط علمای اهل سنت نگارش شده است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: روایات متعددی در باب ظهور امام عصر و مهدویت در کتاب معتبر اهل سنت وجود دارد به گونه ای که حتی در طول تاریخ بزرگانی از اهل سنت مدعی تهاتر داشتند. /

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha