​تایید طلای المپیک قاسمی در انتظار تصویب کمیته بین‌المللی المپیک

تهران- ایرنا- مدال طلا و گواهینامه قهرمانی «کمیل قاسمی» آزادکار سابق تیم ملی در المپیک 2012 لندن پس از تصویب هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نهایی و ارسال خواهد شد.

به دنبال مثبت شدن تست دوپینگ نفرات اول و دوم مسابقات کشتی آزاد در وزن 120 کیلوگرم بازی‌های المپیک 2012 لندن، عنوان نخست بازی‌ها به کمیل قاسمی نماینده کشورمان رسید که با پیگیری‌های کمیته ملی المپیک ایران  در خصوص جابجایی در رده‌بندی، IOC  با تاکید بر انجام آزمایشات مجدد از نمونه آزمایش بازی‌های المپیک لندن 2012 و زمان‌بر بودن اعلام نتایج این آزمایشات، تصویب این مهم را منوط به تایید هیات اجرایی IOC در سال آتی اعلام کرد .  
همچنین فدراسیون کشتی نیز اعلام کرد: مردادماه سال جاری بود که اتحادیه جهانی کشتی در خبری از مثبت شدن آزمایش دوپینگ «آرتور تایمازوف» در المپیک ۲۰۱۲ لندن خبر داد و طبق گزارش این اتحادیه مدال طلای این وزن به «کمیل قاسمی» از ایران رسید. اما با گذشت زمان در حدود هفت ماه، تاکنون مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم به کشتی‌گیر ارزنده کشورمان اهداء نشده است.

فدراسیون کشتی پس از اعلام این خبر در چندین مورد نامه نگاری‌های مختلفی را با اتحادیه جهانی کشتی و همچنین کمیته ملی المپیک برای تسریع در روند اهدای مدال طلای «کمیل قاسمی» انجام داده است و مجدانه و مستمر پیگیر این موضوع است.

در نامه‌ای ‌که با درخواست فدراسیون کشتی و از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان برای کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال شد، بار دیگر موضوع دریافت مدال طلای «کمیل قاسمی» که از اهمیت بسیار بالایی برای ورزش ایران برخوردار است مطرح شد که جواب کمیته بین‌المللی المپیک به این نامه به شرح زیر است:

انجام آزمایش مجدد بر روی نمونه‌های لندن ۲۰۱۲ صورت گرفته و جهت تعیین نهایی نتایج، زمان لازم است. فدراسیون جهانی مربوطه ملزم به رده‌بندی رسمی مجدد است. مورد ذکر شده در جلسه هیات اجرایی IOC در سال جاری باید مطرح و تصویب شود.

فدراسیون کشتی، پیگیری‌ها و نامه نگاری‌های لازم با مراجع مربوطه را تا حصول نتیجه و دریافت مدال طلای المپیک کمیل قاسمی، انجام خواهد داد.

کمیسیون اخلاق کمیته بین‌المللی المپیک مرداد ماه امسال رای خود را در مورد «آرتور تایمازوف» ازبکستانی اعلام و تایید کرد که تست مجدد نمونه دوپینگ وی مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن مردود است؛ آزمایش دوپینگ تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون (AAS) مثبت شده بود.

این کشتی‌گیر ازبک در مسابقات آن سال در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافته بود و با حذف او از جدول مدال‌ها، «کمیل قاسمی» از ایران برنده جدید مدال طلا خواهد بود، «بلال ماخوف» از روسیه همچنان به عنوان برنده مدال نقره باقی ماند و با احتساب جدول جدید مدال‌ها، «ترول دلاگنف» از آمریکا صاحب مدال برنز می‌شود.

البته فدراسیون کشتی روسیه نیز تلاش دارد با توجه به کسب مدال نقره توسط ماخوف، مدال طلای تایموزوف را به نام او ثبت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha