پیش‌بینی قهرمان جهان از عملکرد یزدانی در المپیک

تهران- ایرنا- دارنده چهار مدال طلای کشتی آزاد جهان گفت: کشتی آزاد ایران در وزن‌های ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم بیشترین شانس کسب مدال طلا را در المپیک پاریس دارد.

ابراهیم جوادی روز ‌سه‌شنبه در گفت‌و گو با ایرنا اظهار داشت: تیم ملی کشتی آزاد در حال حاضر اردوی خود را در شهر مازندران برپا کرده و نفرات در فاصله ۲ ماه به المپیک در حال‌آماده سازی خود هستند. متاسفانه نتوانستیم در وزن ۵۷ کیلوگرم به سهمیه برسیم، با این وجود در سایر وزن‌ها شانس‌ کسب مدال را داریم.

وی افزود: حسن یزدانی با توجه به جراحی کتف و غیبت ۷ ماهه، در این مرحله از اردو به جمع ملی‌پوشان اضافه شده تا بتواند پیش از المپیک در رقابت رنکینگ‌دار مجارستان حضور یابد.

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ در خصوص علت ناکامی در کسب سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم، توضیح داد: من در اردوی تیم ملی حضور نداشتم که در مورد علت و چرایی این موضوع توضیح بدهم و کادر فنی در این خصوص باید پاسخگو باشد. اینکه مطرح می‌کنند برای موفقیت در کسب سهمیه نیازمند صرف حداقل ۲ سال هستیم، درست نیست چرا که برای موفقیت باید برنامه‌ریزی کرد تا از میان نفرات شاخص در رده جوانان و نوجوانان بهترین گزینه را برای وزن ۵۷ کیلوگرم انتخاب کرد.

وی ادامه داد: در بازی‌های المپیک حسن یزدانی و امیرحسین زارع به نسبت سایر آزادکاران شانس زیادی برای کسب مدال دارند با این وجود نباید از توانایی‌های رحمان عموزاد خلیلی، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا غافل شد.

جوادی در خصوص اینکه با شکست تیلور، بروکس می‌تواند به عنوان پدیده کشتی آزاد در پاریس خود را مطرح کند، گفت: همیش احتمالات در کشتی وجود دارد، حسن یزدانی یک نابغه کشتی در جهان بود ولی بدنش در مبارزات هیچ وقت به تیلور نمی‌خورد. بروکس در انتخابی کشتی آزاد آمریکا توانست با هوشمندی و توجه به نقاط ضعف دیوید تیلور او را در ۲ مبارزه پیاپی شکست دهد. حضور او به طور قطع چالش بزرگی برای سایر مدعیان وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد بود. البته با توجه به اینکه یزدانی و بروکس تاکنون رودروی هم قرار نگرفته‌اند، نمی‌توان ارزیابی از کیفیت مبارزه آنها داشت.

دارنده ۴ نشان طلای کشتی آزاد جهان گفت: کامران قاسم‌پور نیز یکی از نوابغ کشتی ایران در وزن ۹۲ کیلوگرم است. با توجه به جراحی کتف حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور با صلاحدید کادر فنی خود را به ۸۶ کیلوگرم رسانده است.

پیش‌بینی قهرمان جهان از عملکرد یزدانی در المپیک

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha