۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83580572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش جمعیت زمینه‌ساز اقتدار کشور است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: افزایش جمعیت زمینه‌ساز اقتدار کشور است که در همین راستا باید مساله جهاد فرزندآوری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی افزود: دشمن به دنبال تحدید نسل جوان است زیرا این امر زمینه را برای ضربه به کشور فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: باید برای تکثیر نسل در جامعه فرهنگ‌سازی مناسبی ایجاد شود تا جهاد در امر نسل‌آوری و افزایش جمعیت در کشور رخ دهد.

وی تاکید کرد: تکثیر نسل و رواج فرزندآوری در خانواده‌ها نیازمند فراهم کردن زمینه‌های رفاه اجتماعی توسط دستگاه‌های اجرایی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه حضور با بصیرت مردم در اتفاق‌های اخیر نشان از هوشیاری این ملت است، گفت: این هوشیاری نقشه‌های دشمنان را برهم زد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به لزوم شناسایی مدیران جهادی ادامه داد: باید کسانی که مسوولیتی به آنها سپرده می‌شود توانایی مدیریت جهادی را داشته باشند زیرا این امر زمینه توسعه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره  به لزوم تعیین محل گذرهای فرهنگ و هنر در نقاط مختلف شهری نیز، اظهار داشت: در مرحله نخست باید کمیته تخصصی بررسی گذرها تشکیل و با زمان‌بندی مختلف مراحل اجرای این طرح به درستی بررسی شود.

وی ادامه داد: با نظارت بهتر می‌توان طرح را از مرحله پیشنهاد به مرحله عملیاتی وارد کرد و در این راستا باید وظایف نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشخص شود.

وی تاکید کرد: تعیین گذرهای فرهنگ و هنر در سایر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی نیز مورد توجه و پیگیری قرار گیرد تا مشکلی در اجرای طرح وجود نداشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی هم از پیگیری تعیین محل گذرهای فرهنگ وهنر در شهرستان ارومیه خبر داد و افزود: باید تا یک هفته آینده کمیته بررسی گذرها تشکیل و طرح اجرایی شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: این گذرها باید در محل رفت و آمد شهری که ترافیک جمعیت بسیار است اجرا شود و قابلیت سنتی و باستانی داشته باشد که در این راستا باید شهرداری همکاری لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: پرداختن به فرهنگ و هنر آذربایجان‌غربی در اعتلای فرهنگی استان ضروری است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به مساله جمعیتی اظهار داشت: این استان سه میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۱۹ نفر جمعیت دارد که ۶۶ درصد جمعیت شهری و ۳۴ درصد جمعیت روستایی هستند.

ناصر حضرتی افزود: نرخ رشد جمعیت در آذربایجان‌غربی ۱.۷ درصد است و باید برای ازدیاد جمعیت امکانات و شرایط فراهم شود زیرا در این غیراین صورت این امر مشکل آفرین خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید فضا را برای ایجاد زندگی مطمئن در جامعه فراهم کرد در این صورت افزایش جمعیت موثر خواهد بود.

در این جلسه که ۲ ساعت به طول انجامید، اعضای حاضر نقطه نظرهای خود را در خصوص دستور کار مطرح شده در جلسه بیان کردند.

شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورا در راستای اتخاذ تصمیم‌های فرهنگی و اجرای طرح‌های فرهنگی در استان‌هاست و با حضور نماینده ولی فقیه، امام جمعه مرکز استان، استاندار و همچنین مدیران کل نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

پیگیری اجرای طرح‌های فرهنگی، سیاست‌گذاری در راستای ارتقا و اعتلای فرهنگی جامعه، رصد مشکلات و معضلات فرهنگی با هدف ارائه راهکار اجرایی، تلاش در راستای افزایش نقش نهادهای فرهنگی در توسعه جامعه، پیگیری مشکلات اعتباری طرح‌ها و حتی نهادهای فرهنگی و برنامه ریزی برای بسط و گسترش اقدامات فرهنگی و مبتنی بر دین از جمله وظایف و اقدامات این شورا به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha