۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83574924
T T
۰ نفر

فضیلت دیده نشده وزیر ارتباطات

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83574924
سید جلال فیاضی|فعال رسانه‌ای
فضیلت دیده نشده وزیر ارتباطات

در غوغای گرانی بنزین، اعتراضات مردمی و اغتشاشات خیابانی و قطع اینترنت جهانی به خاطر ملاحظات امنیتی و حرف و حدیث ها، نقدها و اظهارنظرها پیرامون هر یک از این موارد اقدام شایسته وزیر جوان دولت کمتر دیده شد و آن عذرخواهی بهنگام وی به خاطر قطع اینترنت جهانی بود. 

آذری جهرمی در این عذرخواهی به درستی به نقش اینترنت در زندگی امروز مردم اشاره کرد و البته ضرورت قطع آن برای حفظ امنیت مردم و مقابله با اغتشاشات خیابانی را نیز از نظر دور نداشت.

اما در کنار این‌ها، او پذیرفت که این اقدام ضروری، مشکلات جدی هم برای مردم عزیز ایجاد و خسارت‌هایی را به کسانی که در فضای اینترنت بین‌المللی به کسب و کار اشتغال دارند وارد کرده است.

به خاطر همین مشکلات و خسارت‌های اجتناب ناپذیر از مردم عذرخواهی کرد. عذرخواهی مقامات به خاطر برخی کاستی‌ها حداقل انتظار مردم از خدمتگزاران خویش است. البته در جریان حوادث اخیر مسئولان و مقامات دیگری هم هستند که به خاطر عملکرد خود باید از مردم عذرخواهی کنند.
 در این میان از آزمون نسبتاً موفق زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات نیز نمی‌توان گذشت، چرا که علیرغم قطع اینترنت بین‌المللی اغلب فعالیت‌های مبتنی بر اینترنت از جمله تراکنش‌های بانکی، سامانه‌های حمل و نقل اینترنتی و بسیاری دیگر از فعالیت‌های سایت‌های داخلی و نیز فعالیت‌های خبری در بستر اینترنت ملی بدون وقفه ادامه یافت.

این اتفاقی بود که برخی کارشناسان فنی رسانه‌های بیگانه از جمله بی. بی. سی به آن اعتراف کردند و دستاوردهای فنی ایران در حیطه شبکه ملی اطلاعات را کم نظیر در جهان دانستند.

باید قدرشناس کارشناسان موفق کشور و مدیران ارشد آن‌ها بود که با تلاشی ارزشمند وابستگی کشور به اینترنت جهانی را به طور نسبی کاهش دادند و نیز با حمایت از آن‌ها تلاش‌های این‌چنینی را گسترش داد.

 شاید بتوان عملکرد آذری جهرمی و وزارت متبوع او را در جریانات اخیر از دیگر دستگاه‌ها موفق‌تر ارزیابی کرد. به ویژه اینکه او با عذرخواهی بهنگام نمونه‌ای از خدمتگزاری اخلاق‌مدار را به نمایش گذاشت.

اگرچه این فضیلت در غوغای حوادث به خوبی دیده نشد! دست مریزاد وزیر جوان!

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha