۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 83565253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های اجرایی آمادگی پیش، حین و پس از بحران را جدی بگیرند

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: دستگاه‌های اجرایی تنها خود را برای زمان بحران آماده نکنند بلکه باید برای قبل، حین و بعد از بحران نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

ایرج شجاعی روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران مهاباد اظهار داشت: آمادگی دستگاه‌های اجرایی و برگزاری مانورهایی قبل از زمان بحران باعث می‌شود که در زمان وقوع حوادث هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشند.

وی اضافه کرد: تغییر برنامه‌های «ستاد بحران» به «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران» و تبدیل شدن آن به یک قانون و وحدت فرماندهی عملیات در مواقع بحران، مسئولیت برخی نهادها از جمله جمعیت هلال احمر و شهرداری‌ها را افزایش داده است.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه مهاباد توسط شهرداری افزود: این اقدام شهرداری گام مهمی در زمینه افزایش دبی رودخانه مهاباد و مقابله با بروز سیل و آبگرفتگی در محلات شهری حاشیه این رودخانه است.

وی گفت: شرکت ملی نفت قبل از شروع فصل بارش برف، سوخت مورد نیاز را به اهالی روستاهای مناطق سخت‌گذر تحویل دهد و شبکه بهداشت و درمان نیز لیست مادران باردار پرخطر را تحویل این ستاد دهد تا در صورت نیاز و قبل از بارش برف سنگین این مادران برای اسکان به شهر انتقال داده شوند.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد نیز گفت: یکی از مشکلات این اداره در زمینه ماشین‌آلات راهداری، فرسوده بودن و عمر بالای دستگاه‌ها و ادوات سنگین و نیمه‌سنگین است که در مواقع بروز حوادث می‌تواند مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند.

محسن خادمی افزود: نهادها و شرکت‌هایی که دارای ماشین‌آلات سنگین راهداری هستند در مواقع بحرانی و بارش برف با این اداره همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره‌شان)، کله‌گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: هم‌اکنون ۴۷ راهدار در راهدارخانه‌های این شهرستان آماده هستند و ۱۷ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در اختیار این واحدها قرار دارد ضمن آنکه ۱۵ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

مسئول فروش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مهاباد نیز گفت: هم‌اکنون تمامی جایگاه‌های تک و ۲ منظوره سوخت در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

سامان معروفی افزود: تاکنون سوخت پنج کالابرگ در مناطق روستایی فاقد گاز توزیع شده و سوخت کالا برگ‌های شماره ۱۸ و ۱۴ که تا پایان آذر ماه اعتبار دارند در این مناطق توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: اولویت شرکت‌های توزیع سوخت در این شهرستان، توزیع سوخت در مناطق سخت‌گذر است که با بارش برف زمستان سوخت‌رسانی به این مناطق با مشکل مواجه خواهد بود.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ راه روستایی آسفالت و شوسه است و این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha