۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83557155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوزه هنری هرمزگان ۱۵ اثر مکتوب در دست تدوین دارد

۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83557155
حوزه هنری هرمزگان ۱۵ اثر مکتوب در دست تدوین دارد

بندرعباس- ایرنا- با تشکیل کارگروه دفاع مقدس و انقلاب در حوزه هنری استان هرمزگان ۱۲ اثر در بخش دفاع مقدس و ۳ اثر با موضوع انقلاب در حوزه هنری این استان در دست تدوین و آماده سازی است.

این ۱۵ اثر در در بخش دفاع مقدس نیز شامل خاطرات رزمندگان، ایثارگران و شهدای هرمزگان و ۳ اثر در حوزه انقلاب نیز خاطرات زنان مبارز، روحانیون و خاطرات مردم در انقلاب را شامل می‌شود.

مسوول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری هرمزگان گفت: از این ۱۲ اثر در حوزه دفاع مقدس، ۵ مجموعه در مرحله چاپ و ۷ اثر دیگر نیز در دست نگارش و تدوین است.

اعظم پشت‌مشهدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این آثار شامل خاطرات مادران شهید هرمزگان، خسرو طاهری بازمانده ناوشکن سهند، خاطرات آزاده و جانباز حمزه عباسی دومشهری، جانباز شیمیایی محمد میری جانباز شیمیایی و خاطرات دکتر حسین سرهنگ‌نژاد پزشک غواصی نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: خاطرات مهاجران جنگ تحمیلی در هرمزگان، خاطرات شهید حسن گرگی (شهید مخلصی)، معلم شهید عبدالحسین عمرانی، سردار حمید سرخیلی(رزمنده دفاع مقدس)، شهید محمد احترامی، عیسی آهنچ پرسنل ناو موشک‌انداز فلاخن و خاطرات جهادگران از طرح‌های در دست تدوین و نگارش است.

به گفته پشت‌مشهدی، کتاب‌های «با چشم‌هایم جنگیدم» خاطرات مراد هنرمند جانباز شیمیایی و از نیروهای اطلاعات و دیده‌بان و دیده‌ور دفاع مقدس هرمزگان و «بادگیرها چشم به راهند» خاطرات ابراهیم بشکردی‌زاده یکی از شهدای شهرستان بندرلنگه توسط حوزه هنری هرمزگان چاپ شده است.

مسوول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری هرمزگان اظهارداشت: بدون شک دو کارگروه انقلاب و دفاع مقدس نقش موثری در آشنا کردن جوانان با مقوله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته و زمینه آشنایی با اصطلاحات، کلید واژه‌ها و شخصیت‌های تاریخی را برای انتقال بهتر مفاهیم حقیقی ایثار و شهادت و دفاع مقدس فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha