۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83495363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فضاپیمای ژاپنی به ایستگاه فضایی بین المللی وصل شد

پکن- ایرنا- تلویزیون دولتی ژاپن روز یکشنبه به نقل از سازمان هوا فضای این کشور گزارش کرد فضاپیمای ترابری بدون سرنشین ژاپنی به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده است.

به گزارش «ان. اچ. کی» فضا پیمای کوئونوتوری ۸ در ۲۵ سپتامبر از مرکز فضایی «تانه گاشیما» واقع در استان کاگوشیما پرتاب شد.

پس از نزدیک شدن به ایستگاه فضایی بین المللی در مدار حدود ۴۰۰ کیلومتری، یک بازوی رباتیک که توسط یک فضانورد هدایت می شد این فضاپیما را تحویل گرفت اتصال این فضاپیما کمی پیش از ساعت ۳ بامداد امروز یکشنبه به وقت ژاپن انجام گرفت.

محموله این فضاپیما که حدود پنج هزار و ۳۰۰ کیلو وزن دارد، شامل آب و غذا برای فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی و همچنین باتری برای تامین برق و ماهواره های توسعه یافته در دانشگاه ها است.

ایستگاه فضایی بین المللی که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده، در مدار نزدیک و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است که روزی ۱۵ بار دور این سیاره گردش می کند.

این ایستگاه محصول همکاری مشترک سازمان های فضایی آمریکا، روسیه، اروپا، ژاپن، و کانادا است؛ سازمان فضایی برزیل نیز با این برنامه همکاری می کند و چین نیز علاقه خود را برای پیوستن به این جمع بویژه از طریق همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام کرده است.

ناسا قصد دارد در ماه اکتبر امسال پنج پیاده‌روی فضایی انجام دهد تا باتری‌های جدید لیتیومی که به فضا ارسال شده‌اند را با باتری‌های قدیمی تعویض کند باتری های ایستگاه فضایی بین‌المللی که ۲۱ ساله است به زمانی رسیده که باید عوض شوند تا شرایط زندگی در آنجا همچنان مطلوب باقی بماند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha