از آموزش کیفی و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی حمایت می‌شود

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حمایت از آموزش کیفی و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به طور جد مورد توجه بوده و در سال تحصیلی جدید نیز پیگیری خواهد شد.

منصور غلامی امروز سه‌شنبه در حاشیه راه‌اندازی دفاتر صندوق‌های پژوهش و فناوری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران افزود: امروز با همت صندوق نوآوری و شکوفایی مجموعه دفاتری در اختیار صندوق‌های پژوهش و فناوری قرار داده می‌شود تا صندوق‌ها از نزدیک با صندوق نوآوری و شکوفایی در ارتباط نزدیک  برای پیگیری برنامه‌های حمایتی خود قرار گیرند و کارهای ذیل این حمایت‌ ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این دفاتر در حقیقت ایجاد یک هماهنگی و ارتباط برای تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری است، تلاش کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری بر این است که تاثیرگذاری صندوق‌ها در حمایت‌هایی که در جهت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داشته‌اند و خواهند داشت و هم نظارت و ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد با این ارتباط نزدیک سریعتر اتفاق بیفتد و تبعا حمایت‌های بیشتری از این صندوق‌ها داشته باشیم، لذا فرصت جدیدی است که به صندوق‌ها داده شده و امیدواریم موثر باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید و آمار دانشجویان جدید گفت: ما در سال تحصیلی جدید قریب به یک میلیون و ۴۷۵ هزار دانش‌آموز و حدود ۴ میلیون دانشجو داریم که سال تحصیلی را آغاز کردند، امسال بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه‌های مختلف از بخش دولتی و غیر دولتی سال تحصیلی خود را شروع کرده‌اند.

غلامی افزود: این تعداد دانش‌آموز و دانشجو ظرفیت بسیار بزرگی برای کشور است و حتما فرصت بسیار مغتنم و حساسی برای همه کسانی است که دانشگاه را شروع می‌کنند، مجموعه دانشگاهی ما با قوت و تلاش بیشتری در سال جاری پیگیر تحصیلات کیفی برای دانشجویان و کسانی است که به مراکز علمی و آموزشی ورود پیدا کرده‌اند.

وی در خصوص برنامه‌های جدید وزارت‌خانه برای سال تحصیلی جدید افزود: حمایت از آموزش کیفی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به طور جد مورد توجه بوده و در نهایت ساماندهی مراکز آموزش عالی نیز از برنامه‌هایی است که در حال اجراست و برنامه‌های اجرایی قطعی در این مورد را امسال اعلام خواهیم کرد.

وزیر علوم در زمینه اعتبار جدید برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جدید گفت: آنچه وزارت علوم انجام می‌دهد، حمایت از درون پارک‌ها و مراکز رشد است و از کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری هم حمایت‌هایی را در رابطه  با اختیارات انجام داده، همچنین حمایت‌هایی که به صندوق‌ها داده می‌شود و به خصوص سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیری که این صندوق‌ها باید انجام دهند، پیگیری می‌کند. لذا همه نگاه‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری است، بخصوص در شرایط اقتصادی فعلی نگاه ویژه بر روی آنها است و باید از فرصت‌ها استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha