۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۴۲
کد خبر: 83474082
T T
۰ نفر

بهبود فناوری‌های مورد استفاده در ردگیرهای سلامتی

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۴۲
کد خبر: 83474082
بهبود فناوری‌های مورد استفاده در ردگیرهای سلامتی

تهران- ایرنا - محققان موسسه تحقیقاتی انستیتوی علوم فتونیک واقع در اسپانیا نسل جدیدی از تجهیزات پوشیدنی انعطاف‌پذیر و شفاف را توسعه دادند که به راحتی روی پوست بدن حرکت می‌کند و امکان اندازه‌گیری دقیق و مستمر مجموعه‌ای از علایم حیاتی انسان را در اختیار می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،  این ابزار قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب، نبض، سرعت تنفس،‌ میزان اکسیژن خون و همچنین میزان دریافت اشعه ماوراء‌بنفش دریافتی را دارد.
همچنین این ابزار قادر است با استفاده از فناوری بلوتوث به یک گوشی هوشمند متصل شده و اطلاعات را با استفاده از یک رابط نمایش داده و ذخیره کند. همچنین توان مورد نیاز خود را به‌طور بی‌سیم از گوشی هوشمند دریافت کرده و نیازی به باتری ندارند.
این دستگاه که مانند دستنبد است به‌ گونه‌ای ساخته شده که با سطح پوست کاملا سازگار است و در زمان فعالیت، به طور مستمر علایم حیاتی را اندازه‌گیری می‌کند، در این دستبند از یک حسگر نوری انعطاف‌پذیر استفاده شده که می‌تواند تغییرات حجم رگ‌های خونی را بر اساس چرخه قلبی محاسبه و ذخیره کند و سپس علایم حیاتی مختلف مانند ضربان قلب، سرعت تنفس و سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند.
در سال‌های اخیر تجهیزات پوشیدنی مبتنی بر مکانیزم‌های تشخیص اپتیکی رویکرد جدیدی را برای ارزیابی عملکرد اندام‌های داخلی بدن ارائه کرده‌اند و در بازار ردگیرهای سلامتی با استقبال قابل توجهی روبه رو شده‌اند. اکنون بیشتر این تجهیزات با استفاده از مولفه‌های انعطاف‌ناپذیری ساخته می‌شوند که دقت بالایی نداشته و تنها توانایی اندازه‌گیری برخی از علایم حیاتی را دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha