۹ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83459658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمعیت تحت‌پوشش بیمه سلامت در چالدران بیشتر از متوسط استانی است

ارومیه – ایرنا – مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: جمعیت تحت‌پوشش این بیمه در شهرستان محروم چالدران ۲۵ درصد بیشتر از متوسط استانی است.

نادر نانبخش روز شنبه در دیدار با فرماندار چالدران افزود: متوسط پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی ۶۱ درصد است در حالی که این رقم در چالدران به ۸۶ درصد می رسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر از جمعیت ۴۶ هزار نفری چالدران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی بیان کرد: این گستردگی پوشش بیمه ای از جمعیت چالدران، اهمیت این اداره از حیث تاثیرگذاری بر سلامت مردم این خطه را نشان می دهد و می‌توان اداره بیمه سلامت شهرستان چالدران را از ادارات بسیار مهم و تاثیرگذار استان ذکر کرد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که با همراهی مسوولان شهرستانی، ارائه خدمات به شهروندان و روستاییان چالدران از نظر کیفیت نیز روز به روز بهبود یابد.

چالدران از شهرهای شمالی آذربایجان غربی بوده و منطقه ای محروم به شمار می رود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha