۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2391
کد خبر: 83458821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان: به خاک دیگران چشم ندوخته‌ایم

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبر: 83458821
اردوغان: به خاک دیگران چشم ندوخته‌ایم

آنکارا- ایرنا- رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: به یک وجب از خاک دیگران چشم ندوخته ایم، اما طمع به خاک کشورمان را نیز تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش رسانه های ترکیه در روز شنبه، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت ۳۰ آگوست «روز پیروزی» در مجتمع ریاست جمهوری بش تپه در آنکارا، گفت: به یک وجب از خاک دیگران چشم ندوخته‌، اما طمع به ترکیه و تعرض به حق حاکمیت‌مان را نیز هرگز تحمل نمی‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در این مراسم همچنین اظهار داشت: تنها هدف‌ ما از مبارزه‌ در عراق، سوریه، مدیترانه شرقی و گستره منطقه دفاع از حقوق ترکیه و تامین امنیت مردم کشورهای دوست و برادر است. 

وی اضافه کرد: ترکیه قهرمانانه در طول مرزهای خود مبارزه می‌کند، اما برخی‌ با پشتیبانی از تروریست‌ها و حامیان آنها سعی در کم‌اهمیت جلوه‌دادن این اقدام ما را دارند. 

اردوغان با بیان این که تلاش برخی‌ برای تحت‌الحمایه قراردادن ترکیه در زمانی که غازی مصطفی کمال آتاترک و یارانش در آنکارا جنگ استقلال را اداره می‌کردند را فراموش نکرده‌اند، افزود: کارشکنی برخی گروه ها پشت جبهه در دوره نبرد استقلال که ارتش‌ ما در حال جنگ با دشمنان بود را نیز به یاد داریم، اما در نهایت نه طرفداران تحت الحمایگی و غارتگران، بلکه مردم ما پیروز شدند.

این سخنان اردوغان در حالی بیان می شود که ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری برخی گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.

دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.

ترکیه همواره نسبت به تحولات شمال سوریه ابراز نگرانی کرده و خواستار قطع روابط آمریکا با نیروهای کُردهای موسوم به «ی.پ.گ» شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha