۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83414845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«فیروزجا» اولین سوپر استاد شطرنج ایران شد

۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83414845
«فیروزجا» اولین سوپر استاد شطرنج ایران شد

تهران- ایرنا- ملی پوش شطرنج ایران با رسیدن به ریتینگ ۲۷۰۰ به نخستین ایرانی تبدیل شد که به درجه سوپر استادی در این رشته دست پیدا کرده است.

«علیرضا فیروزجا» ملی پوش ۱۶ ساله ایران با پیروزی در دور سیزدهم سوپر لیگ شطرنج ترکیه به ریتینگ ۲۷۰۰ رسید و عنوان سوپر استادی این رشته را از آن خود کرد.

از نکات برجسته این عنوان آن است که فیروزجا دومین شطرنج باز جهان به شمار می رود که در سن ۱۶ سالگی به درجه سوپر استادی رسیده است. «وی یی» تنها شطرنج بازی است که با سنی کمتر از ملی پوش ایرانی به این جایگاه رسیده بود.

«مگنوس کارلسن» نروژی که عنوان مرد شماره یک شطرنج دنیا را یدک می کشد، ۶ ماده دیرتر از فیروزجا به عنوان سوپر استادی دست پیدا کرده است.

فیروزجا نابغه مازندرانی شطرنج ایران که تنها ۱۶ سال دارد در چند سال گذشته افتخارات زیادی در این رشته کسب و هم اکنون نیز نفر نخست ریتینگ شطرنج ایران به شمار می رود.

وی که سال ۲۰۱۳ با شکست «احسان قائم مقامی» چهره شد ۲ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی تیمی المپیاد شطرنج زیر ۱۶ سال، عنوان قهرمانی تیمی آسیا، مدال طلای میز ۴ رقابت های تیمی بزرگسالان جهان، قهرمانی بخش برق آسای آسیا، ۲ قهرمانی کشور و قهرمانی جام فجر را در کارنامه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha