۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83399450
T T
۰ نفر

جوانان والیبال ایران به دنبال تاریخ‌سازی

۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83399450
جوانان والیبال ایران به دنبال تاریخ‌سازی

تهران- ایرنا- مسابقات والیبال جوانان جهان از فردا آغاز می‌شود و ایران با در اختیار داشتن یک تیم پرامید، به دنبال تاریخ‌سازی در این رقابت‌هاست.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان، از ۲۷ تیر تا ۵ مرداد به میزبانی منامه بحرین برگزار می‌شود. در ۱۹ دوره گذشته، ایران تنها یک مدال برنز به دست آورده اما این بار با تیمی با تجربه و پر ستاره، امیدوارتر از همیشه است تا بر سکوی نخست قرار بگیرد.

امیرحسین اسفندیار، سهیل کمال آبادی، احسان دانش‌دوست، مرتضی شریفی، پوریا یلی، بردیا سعادت، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، مهران فیض امام‌دوست، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین صابری و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکنی هستند که بهروز عطایی سرمربی جوانان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان انتخاب کرده است.

اسفندیار کاپیتان تیم، سابقه حضور در قهرمانی نوجوانان آسیا، جوانان جهان، جام کنفدراسیون آسیا، ۲ دوره جوانان آسیا و ۲ دوره نوجوانان جهان را در کارنامه دارد که باعث می‌شود او در جوانی، تجربه زیادی اندوخته باشد. شریفی و توخته هم پارسال در لیگ ملت‌ها و قهرمانی بزرگسالان جهان به میدان رفتند و یلی و حضرت‌پور تا همین چند روز پیش در ترکیب تیم ملی ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال حضور داشتند. بازیکنانی مثل فلاحت‌خواه و فیض امام‌دوست هم سابقه دعوت شدن به اردوی تیم ملی بزرگسالان را دارند. از افرادی مثل سعادت هم به عنوان بازیکنانی آینده‌دار در والیبال ایران نام برده می‌شود.

حضور این تعداد بازیکن باتجربه و بااستعداد در تیم جوانان، باعث شده که امید زیادی به موفقیت این تیم در مسابقات جهانی وجود داشته باشد. ولی کار عطایی و شاگردانش از همان مرحله گروهی بسیار دشوار است. ایران با تیم‌های اول و دوم اروپا و قهرمان آفریقا هم‌گروه شده است. روسیه، جمهوری چک و تونس سه تیمی هستند که در گروه سوم مسابقات قرار دارند.

در ۱۹ دوره برگزار شده مسابقات زیر ۲۱ سال والیبال جهان، روسیه ۱۶ بار روی سکو رفته و با ۱۰ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقات است. جمهوری چک هم در مسابقات سال ۲۰۱۸ قهرمانی اروپا، در میان بزرگان این قاره، پس از روسیه در رده دوم قرار گرفت تا نشان دهد تیم قدرتمندی است. تونس هم به عنوان قهرمان آفریقا سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد.

ایران تاکنون فقط یک بار در سال ۲۰۰۷ به مدال برنز جوانان جهان دست یافته است اما بیشتر بازیکنان حاضر در تیم کنونی، همان کسانی هستند که در سال ۲۰۱۷ به قهرمانی نوجوانان جهان رسیدند و حالا به دنبال کسب افتخاری دیگر در یک رده سنی بالاتر هستند. والیبال ایران در ۲ سال گذشته ۲ بار در بحرین به قهرمانی رسیده است؛ در سال ۲۰۱۷ در نوجوانان جهان و در سال ۲۰۱۸ در جوانان آسیا. حالا همه امیدوار هستند که این کشور که تا همین چند دهه پیش بخشی از خاک ایران بود، برای سومین سال پیاپی برای والیبال ایران خوش‌یمن باشد.

گروه‌بندی مسابقات والیبال زیر ۲۱ سال جهان ۲۰۱۹

گروه ۱: بحرین، چین، مراکش و پورتوریکو

گروه ۲: کوبا، آرژانتین، مصر و کره جنوبی

گروه ۳: روسیه، ایران، جمهوری چک و تونس

گروه ۴: لهستان، برزیل، کانادا و ایتالیا

برنامه مسابقات ایران در مسابقات جوانان جهان به وقت تهران

پنجشنبه ۲۷ تیر ساعت ۱۳، ایران - تونس

جمعه ۲۸ تیر ساعت ۱۵:۳۰، ایران - روسیه

شنبه ۲۹ تیر ساعت ۱۵:۳۰، ایران - جمهوری چک

در پایان مرحله اول، ۲ تیم برتر هر گروه به جمع هشت تیم نخست مسابقات راه پیدا می‌کنند و در مرحله دوم در ۲ گروه به میدان خواهند رفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha