۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83373799
T T
۰ نفر
۶۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیرپوشش صندوق بیمه ایرانیان هستند

مشهد- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: حدود ۶۰ هزار نفر در این استان زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دادند.

دکتر سید مرتضی وجدان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه میلیون و ۳۶۹ هزار نفر در استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی، بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار خدمات رسانی می شوند.
وی اظهار داشت: صندوق بیمه ایرانیان برای افرادی است که زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستند و با پرداخت حق بیمه سرانه می توانند از خدمات درمانی در بخش دولتی و خصوص بهره مند شوند.
وی گفت: حق بیمه ایرانیان با رعایت شرط خانوار برای هر نفر ۲۹۰ هزار و ۴۳۰ تومان می باشد و همه افراد خانواده باید بیمه شوند.
وجدان افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت در سال ۹۶ ارائه خدمات درمانی اعم از سرپایی و بستری به بیمه شدگان زیر پوشش طرح فراگیر بیمه همگانی رایگان در کشور فقط در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی انجام می شود.
وی اظهار داشت: متقاضیان بیمه سلامت همگانی که قصد دارند خدمات درمانی را هم از بخش دولتی و هم از بخش خصوصی دریافت کنند، می توانند با تغییر صندوق خود به بیمه ایرانیان و پرداخت سرانه مصوب، نسبت به این مهم اقدام کنند.
وی گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفر در استان خراسان رضوی در قالب صندوق بیمه همگانی به طور رایگان در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی خدمات رسانی می شود و این صندوق دیگر ثبت نام برای زیر پوشش گرفتن افراد جدید ندارد، لذا افرادی که زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند با پرداخت حق بیمه زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند.
هم اکنون ۵۷ درصد از جمعیت ۶.۵ میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.

۳۰۲۷ / ‏‬ ۶۰۵۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha