۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 2122
کد خبر: 83365480
T T
۰ نفر
حماس: فلسطینی ها مقدسات و حقوق خود را نمی فروشند

تهران - ایرنا - سخنگوی "جنبش حماس" در واکنش به اعلام جزییات جدید "معامله قرن" از سوی "کاخ سفید" و ادعای شکوفایی اقتصادی از این طریق تاکید کرد: واشنگتن دچار توهم شده، زیرا فلسطینی ها مقدسات و حقوق خود را نمی فروشند.

برپایه گزارش پایگاه خبری «معا» فلسطین، "عبداللطیف القانوع" سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: سخنان "جرد کوشنر" و طرح‌های اقتصادی وی نشانگر این است که آنان تلاش می‌کنند تا با تبدیل مساله محوری فلسطین به یک مساله انسانی و اقتصادی، معامله قرن را اجرا کنند، اما فلسطینی‌ها این را نخواهند پذیرفت و مبارزه خود را برای ناکام گذاشتن توطئه قرن ادامه می‌دهند.
القانوع ادامه داد: کاخ سفید همچنان در توهم اینکه فلسطینی‌ها همه حقوق و مقدسات خود را به پول می‌فروشند به سر می‌برند.

از سوی دیگر "منیر الجاغوب" رئیس دفتر رسانه‌ای "کمیساریای بسیج و سازماندهی جنبش فتح" اعلام کرد: کاخ سفید به دنبال این است از طریق اموال کشورهای عربی خواسته‌های ملت فلسطین را برای همیشه از بین ببرد.
وی از کشورهای عربی خواست تا به "دونالد ترامپ" و آمریکا اجازه ندهند این گونه به شکلی توهین آمیز از آنها باج خواهی کند و باید با ارائه طرح کشورهای عربی برای صلح و بودجه لازم برای آن در مقابل طرح آمریکا بایستند.
گفتنی است یک مقام ارشد دولت ترامپ به تازگی از رونمایی بخش اول معامله قرن شامل برگزاری یک نشست برای جذب سرمایه گذاری در کرانه باختری، غزه و منطقه خبر داد.
همچنین گفته شده است که این نشست از سوی کوشنر مشاور و داماد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و "جیسون گرینبلات" فرستاده ویژه این کشور در خاورمیانه اداره می‌شود.
این بخش شامل ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در نوار غزه و کرانه باختری و بخشی از مناطق فلسطینی نشین اردن، مصر و لبنان خواهد بود که نیمی از این مقدار سهم این سه کشور است.
"نشست منامه" به عنوان اولین گام برای اجرای طرح موسوم به معامله قرن روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) برگزار می‌شود.
پیش تر، رسانه‌ها گزارش داده بودند که مصر، اردن و مغرب از جمله کشورهایی هستند که موافقت خود را برای شرکت در کنفرانس منامه اعلام کرده‌اند.
دولت ترامپ در برخی موارد از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و قطع کمک‌های مالی به پناهندگان فلسطینی، طرف صهیونیست‌ها را گرفته است، این در حالی است که فلسطینی‌ها طرح کوشنر را رد کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha