۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲
کد خبر: 82544169
T T
۰ نفر
بازديد استاندار كرمان از روند پيشرفت پروژه هاي بام كرمان

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان ضمن كوهپيمايي به همراه شماري از مديران استان از روند پيشرفت پروژه هاي تفريحي بام كرمان و تله كابين شهر كرمان بازديد كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري كرمان، عليرضا رزم حسيني صبح پنجشنبه به همراه معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، شهردار كرمان و جمعي از مديران اجرايي استان، روند پيشرفت پروژه هاي بام كرمان و تله كابين مجموعه تفريحي قائم شهر كرمان را از نزديك بررسي كرد.
مجموعه تفريحي قائم در زميني به مساحت 250 هكتار مي تواند محل جذب گردشگران باشد و پيش بيني شده شهرداري كرمان با اجراي پروژه هايي از قبيل بام كرمان و تله كابين، فضاي سبز را در مجموعه مذكور توسعه دهد.
مسير دسترسي به بام كرمان با عرض هشت متر، طول يكهزار و 750 متر و با شيب مناسب در حال اجراست كه تاكنون 70 درصد پيشرفت داشته است.
تاكنون 24 ميليارد تومان هزينه تجهيزات تله كابين انجام و در محل اجراي پروژه دپو شده كه پس از بازگشايي مسير دسترسي به بام كرمان اين تجهيزات كامل نصب خواهد شد.
تاكنون عمليات مونتاژ شش پايه تله كابين در محل اجراي پروژه انجام و پس از بازگشايي مسير دسترسي به بام كرمان، دو پايه باقي مانده نصب و اين پروژه تا پايان سال جاري آماده بهره برداري و استفاده شهروندان است.
طرح مقدماتي پروژه احداث هتل بام كرمان نيز تهيه و پس از تصويب در كميسيون ماده 5، با سرمايه گذاري بيش از 350 ميليارد تومان توسط بخش خصوصي احداث و در كنار آن طرح هاي خدمات گردشگري و خدمات جانبي ديگري چون فضاي سبز، رصدخانه و سردخانه اجرا مي شود.
با همت استاندار كرمان، توافقنامه 75 هزار ميليارد تومان پروژه با مشاركت بخش خصوصي در استان كرمان به امضا رسيده كه 2 هزار و 500 ميليارد ريال از اين رقم، در حوزه شهرداري كرمان است.
دريافت و انتشار: رسول محمدحسني
3028

سرخط اخبار استان‌ها