۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 80772094
T T
۰ نفر

گروه شمس به خوانندگي سهراب پورناظري كنسرت مي‌دهد

۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 80772094
گروه شمس به خوانندگي سهراب پورناظري  كنسرت مي‌دهد

تهران - گروه شمس به سرپرستي كيخسرو پورناظري و با خوانندگي سهراب پورناظري در روزهاي 7 و 8 شهريور در مجموعه فرهنگي هنري نياوران كنسرت مي‌دهد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، قطعات این كنسرت از ساخته‌های كیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری بر روی اشعار مولانا، هومن ذكایی، حسین منزوی و رهی معیری انتخاب شده است.

تهمورس پورناظری، درباره این كنسرت گفت:« این كنسرت در دو بخش موسیقی معاصر ایران و موسیقی تنبور اجرا می‌شود.»

آهنگساز گروه شمس در ادامه تصریح كرد:« این اجرا با اجراهای سابق گروه شمس متفاوت است. به ویژه در فرم آهنگسازی و گروه‌نوازی بخش اول مشهود است كه در این بخش هر قطعه با تركیب سازهای متفاوت و براساس فرم‌های مختلف موسیقی آهنگسازی شده‌است.»

مدیر هنری گروه شمس درباره بخش تنبور این كنسرت افزود:«این بخش كنسرت بر اساس فضای كنسرت بزرگداشت مولانا در سال 1386 است و در واقع طراحی این بخش به دلیل پاسخ به نیازی بود كه مخاطبان از گروه شمس داشتند و از سوی دیگر این حال و هوا، برای گروه شمس هم جذاب است. اما در بخش آهنگسازی و گروه نوازی تفاوت‌های ویژه‌ای در اجرا خواهیم دید كه با توجه به سابقه تنبور نوازی گروه شمس در سالهای گذشته نقطه عطف دیگری در گروه نوازی تنبور محسوب می‌شود.»

سال 1387 گروه شمس با اجرای كنسرت «برآفتاب خلیج فارس» سهراب پورناظری را به عنوان خواننده گروه شمس معرفی كردند. حال بعد از گذشت 5 سال مجددا او به عنوان خواننده گروه شمس در ایران روی صحنه خواهد رفت. آهنگساز گروه شمس درباره این حضور گفت:« كارهایی كه در كنسرت اجرا خواهد شد، كارهایی است كه براساس صدای سهراب ساخته شده‌است. گروه شمس در طول عمر 32 ساله خود هربار بنا به نیاز و ضرورت از حضور خواننده یا همخوانی بهره برده‌است.»

در این كنسرت كیخسرو پورناظری(‌آهنگساز، تنبور)، تهمورس پورناظری(آهنگساز، تنبور، تار، بربت)، سهراب پورناظری(خواننده، كمانچه و تنبور)، حسین رضای‌نیا(دف و سازهای كوبه‌ای)، داریوش آذر(باس) و تنبورنوازن گروه شمس كاوه گرایلی، ندا خاكی، خورشید دادبه، علیرضا جوادی، سپند دادبه حضور خواهند داشت.

فراهنگ ** 1418

سرخط اخبار فرهنگ