۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83136485
T T
۰ نفر
هفتمين سالن بلك باكس مازندران در بابل راه اندازي شد

ساري- ايرنا- هفتمين سالن بلك باكس تئاتر مازندران در مجموعه فرهنگي هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بابل راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين سالن از روز پنجشنبه هفته پيش با اجراي نمايش ' آكتور پارك ' به نويسندگي و كارگرداني كامبيز ميرزايي كه در مكتبخانه تئاتر ' آن ' بابل توليد شده به طور رسمي آغاز به كار كرد.
بلك باكس به پلاتوهاي اجراي نمايشي گفته مي شود كه سن اجرا و سكوهاي تماشاگران در آن متفاوت از سالن‌ هاي معمولي يا قاب پنجره اي است.
با بهره برداري از اين سالن بلك باكس كه با بودجه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تجهيز و ساخته شده، تعداد تماشاخانه هاي خصوصي و دولتي شهرستان بابل به 6 رسيد كه چهار تماشاخانه متعلق به بخش خصوصي و 2 تماشاخانه نيز در مالكيت بخش دولتي است.
پلاتوهاي آموزشگاه هنرهاي نمايشي ابوالحسني، كارگاه تجربي هنر، آموزشگاه ' باغ آلبالو ' و مكتبخانه تئاتر آن، چهار پلاتوي خصوصي تئاتر بابل هستند كه تا كنون نمايش هاي مختلفي در آن ها اجرا شد. به اين تماشاخانه‌ هاي خصوصي بابل مي توان كافه كاما را نيز افزود كه فروردين امسال ميزبان اجراي نمايش ' كافه پولشري ' بود.
ششمين تماشاخانه بابل، پس از بلك باكس هاي ساخته شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در آمل، ساري، قائمشهر، محمودآباد، تنكابن و نور، هفتمين سالن بلك باكس استان مازندران محسوب مي شود.
آكتور پارك نمايشي است كه قرار است به مدت يك ماه براي علاقه مندان به تئاتر اجرا شود.
كارگردان اين نمايش در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: آكتور پارك نمايشنامه اي متشكل از 9 داستان مستقل است كه در قسمتي از يك پارك خيالي با نام آكتورپارك اتفاق مي افتند. هر كدام از اين 9 اپيزود جدا از هم هستند، اما داستان هايي هم هست كه آن ها را به هم مرتبط كند.
كامبيز ميرزايي افزود: نخ اصلي نمايش كه همه 9 داستان را به هم متصل مي كند مكان، يعني آكتور پارك است، چون اپيزودها از نظر ژانر، لحن و رنگ آميزي در بيان موضوعات متفاوت و متنوع هستند، در هر اپيزود تفاوت هايي ديده مي شود.
وي با بيان اين نمايش ساختاري كمدي دارد كه در آن با زبان طنز برخي مسائل اجتماعي بيان مي شوند، توضيح داد: كمدي را معمولا براي اين كه مخاطب ارتباط بيشتري با محتواي كار بگيرد وارد كار مي كنم و گرنه مسائل اجتماعي روز مانند ساير آثارم در اين اثر نيز گنجانده شده است.
كارگردان آكتور پارك يادآور شد: اين نمايش پس از ' حال آني خوب است ' ، ' عقربه ها برمي گردند ' و ' كمدي پرتقال ها ' ، چهارمين اثر نمايشي توليد شده در مكتبخانه تئاتر آن است كه اين بار به جاي پلاتوي مكتبخانه، با دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بابل به منظور افتتاح پلاتوي بلك باكس بابل در اين مكان اجرا مي شود.
وي با بيان اين كه هنرپيشگان اين نمايش از هنرجويان مكتبخانه تئاتر آن هستند، افزود: در اين نمايش تركيبي از هنرجويان دوره چهارم آموزش تئاتر اين مجموعه و هنرجويان دوره هاي پيشين در كنار هم قرار دارند كه براي هنرجويان دوره چهارم به عنوان اجراي پايان دوره محسوب مي شود و گروه براي روي صحنه بردن اين نمايش چهار ماه و نيم تمرين كرد.
ميرزايي فروردين امسال نمايش كمدي پرتقال ها را در مكتبخانه تئاتر آن بابل روي صحنه برد. عقربه ها برنمي گردند نيز به نويسندگي و كارگرداني اين نويسنده از هفتم آذر تا هشتم دي سال گذشته در بابل روي صحنه رفته بود. او نمايش كمدي - اجتماعي حال آني خوب است را نيز فروردين و ارديبهشت سال گذشته در مكتبخانه تئاتر آن روي صحنه برده بود.
' ايستگاه ' ، ' من، شيرين، وودي آلن ' و ' به لي‌لي پوت خوش آمديد' ، ' كله پوك ها ' و ' تآتروف ' برخي از نمايش هايي هستند كه در سال هاي اخير توسط ميرزايي كارگرداني و توليد شدند و مورد استقبال مخاطبان هنر نمايش قرار گرفتند.
وجود طنز در آثار ميرزايي در كنار بيان مسائل روز جامعه همواره سبب شده است كه آثار اين هنرمند شناخته شده تئاتر استان مخاطبان مختلفي از اقشار گوناگون و با سليقه‌هاي متفاوت را به خود جذب كند.
اجراي اكتور پارك ساعت 18 و 30 دقيقه هر روز آغاز مي شود و علاقه مندان به تماشاي آن پيش از حضور در سالن با توجه به محدوديت فضا، بايد براي رزرو بليت اقدام كنند.
9927/1654

سرخط اخبار استان‌ها