۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83066566
T T
۰ نفر
برترين هاي چهل و يكمين مسابقات قرآن كريم در اراك معرفي شد

اراك - ايرنا - برترين هاي چهل و يكمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم كشور در بخش بانوان، روز دوشنبه در سالن كوه نور اراك معرفي شد.

به گزارش ايرنا،«عليه مهدوي‌نيا» از خراسان رضوي و «پرنيان عصابخش» از تهران رتبه هاي ممتاز، «ليلا خزايي» از البرز و « اعظم صادقي‌ورجاني» از قم رتبه هاي عالي و «مريم عظيمي» از كرمان شايسته تقدير در رشته حفظ 10 جزء اين مسابقات شدند.
«رويا فضائلي» از خراسان رضوي، «رسل حمندي» از تهران، «فائزه سادات قريشي‌نسب« از يزد و «حميده حسيني» از فارس رتبه هاي عالي و « نرگس خوشبخت» از اصفهان و « فاطمه خالقي» از خراسان رضوي شايسته تقدير در رشته حفظ 20 جزء قرآن كريم شدند.
همچنين «مريم شفيعي» از ايلام و «فاطمه شيرازي» از تهران رتبه هاي ممتاز، «عطيه تبيانيان» از تهران، «سماء بابايي از تهران» و «طاهره نائبي موحد» از كردستان رتبه هاي عالي و « زهرا محبي» از اصفهان،« راضيه رحيمي» از اصفهان و «رضوان باقري» از تهران شايسته تقدير را در رشته حفظ كل قرآن كريم در چهل و يكمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم در اراك از آن خود كردند.
«نجمه رضانژاد» از قم رتبه ممتاز، «فرزانه كلالي» از خراسان رضوي، «سنا منبوهي» از خوزستان و «فهيمه اصغرزاده» از كرمان رتبه هاي عالي و «خديجه دياري بيدگلي» از قم و « مريم فتحي زاده» از البرز نيز شايسته تقدير در قرائت ترتيل شدند.
«عادله شيخي» از استان مركزي رتبه ممتاز، «ثمين كرم» از كرمانشاه، «نسيبه كرمي پارسا» از قم، «مرضيه ميرزاپور» از خراسان رضوي و«مريم سمايي» از البرز رتبه عالي و «زهرا سهرابي» از كرمانشاه رتبه شايسته تقدير رشته قرائت تحقيق اين دوره از مسابقات را كسب كردند.
برترين هاي بخش مردان چهل و يكمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم نيز در 16 مهرماه جاري اعلام شد.
رئيس سازمان اوقاف وامورخيريه كشور در آيين اختتاميه اين مسابقات گفت: استان مركزي در برگزاري چهل و يكمين دوره از مسابقات سراسري قرآن كريم خوش درخشيد و حركت ارزشمند و ماندگاري را به يادگار گذاشت.
حجت الاسلام «علي محمدي» افزود: مسابقات سراسري قرآن كريم هر سال در حال افزايش است و اين از بركت انقلاب، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و خون پاك شهيدان است.
وي بيان كرد: 36 هزار نفر در سال 88 در مسابقات سراسري قرآن كريم شركت كردند اما، رقم مشاركت جويان در اين رقابت با رشد 11 برابري در سال گذشته به بيش از 400 هزار نفر رسيد.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك نيز در اين آيين گفت: جوانان بايد مسير زندگي خود را با تمسك به قرآن كريم پيدا كنند و در همه امور مراقب توطئه هاي دشمنان باشند.
آيت الله «قربانعلي دري نجف آبادي» افزود: اقشار مختلف جامعه به ويژه جوانان بايد در خدمت به قرآن، اسلام و ولايت باشند تا راه و مسير واقعي زندگي را گم نكنند.
وي بيان كرد: در نظام اسلامي ايران حداقل بايد 10 ميليون حافظ قرآن كريم وجود داشته باشد و همه بايد در اين راستا تلاش كنند تا بيش از اين تعداد حافظ در كشور تربيت شود.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك ادامه داد: عمل به دستورات قرآن كريم تنها راه نجات بشر و رسيدن به كمال است.
استاندار مركزي هم در اين آيين گفت: آموزه ها، قوانين و راهبردهاي ارزشمند قرآن كريم با همه تمدن ها سازگار است و تمسك به آن چراغ راه هدايت بشر است.
سيد «علي آقازاده» افزود: قرآن معجزه اي جاويد است كه تا روز قيامت براي بشر باقي مي ماند و هدايتگري يكي از اوصاف مهم اين كتاب است.
وي بيان كرد: اين كتاب آسماني قوانين اجتماعي، سياسي و اقتصادي را به بهترين نحو ارايه داده است و عمل به دستورات قرآن كريم جنبه هاي مادي و معنوي انسان را رشد مي دهد.
استاندار مركزي ادامه داد: انسان امروز آماج هجمه و جاذبه هاي گذرا است و در پيمودن مسير پر پيچ و خم زندگي بيش از هر زمان ديگر نيازمند راهنمايي و هدايت است و مستحكم ترين هدايت، كلام وحي است.
آقازاده، از زحمات و تلاش هاي دست اندركاران برگزاري چهل و يكمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم تقدير كرد و گفت: اين دوره از مسابقات بزرگترين رويداد فرهنگي در استان مركزي بود و بر اساس اظهار نظر رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، برگزاري اين دوره به بهترين و مطلوب ترين شكل انجام شده است.
چهل و يكمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم به ميزباني استان مركزي از 10 مهرماه در سالن كوه نور اراك آغاز و تا 23 مهر ادامه داشت.
3005/6013/

سرخط اخبار استان‌ها