۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۰۱
کد خبر: 83006401
T T
۰ نفر

20 قرارداد با شهرداری های استان مركزی منعقد شده است

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۰۱
کد خبر: 83006401
20 قرارداد با شهرداری های استان مركزی منعقد شده است

اراك - ایرنا - مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی گفت: 20 قرارداد خدمات شهری به مبلغ 250 میلیارد ریال با این سازمان منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، «مجتبی عالیخانی» عصر روز یكشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان مركزی در اراك، افزود: 30 فعالیت ویژه در راستای این قراردادها تعریف شده است و سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی محدودیتی در انعقاد قراردادهای مختلف با شهرداری های این استان ندارد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی اضافه كرد: آمادگی برای همكاری با شهرداری اراك در خصوص 50 دستگاه اتوبوس گازسوز خریداری شده برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد.
عالیخانی تصریح كرد: سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی سازمانی درآمد هزینه است و هم اكنون 80 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی طلب دارد.
وی گفت: بودجه محقق سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی از 48 میلیارد ریال در سال 91 با حدود 10 برابر افزایش به 460میلیارد ریال رسیده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی ادامه داد: بودجه مصوب امسال به دلیل مشكلات اقتصادی كمتر از سال های گذشته و به مبلغ حدود 400 میلیارد ریال بسته شده كه این رقم با فعالیت سازمان همیار بنیان این سازمان به بیش از 500 میلیارد ریال خواهد رسید و نگرانی در خصوص تحقق این بودجه وجود ندارد.
عالیخانی بیان كرد: 100 درصد سهام شركت همیار بنیان مربوط به سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی است كه فعالیت آن از سال 95 به منظور توسعه فعالیت های عمرانی شكل گرفته و با فعالیت این شركت امكان انعقاد همزمان 6 قرارداد عمرانی وجود دارد.
وی گفت: سازمان همیاری های كشور برای اجرای فعالیت های پیمانكاری نیازمند دریافت گرید هستند كه سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی در راستای گرفتن گرید از سامانه ساجات ( سامانه جامع تشخیص صلاحیت پیمانكاری) پیشرو است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی افزود: سازمان همیاری شهرداری های این استان جزو معدود سازمان همیاری كشور است كه در زمینه راه سازی گرید سه و در زمینه ابنیه گرید پنج را دارد.
عالیخانی عنوان كرد: فعالیت های شهر جدید امیركبیر یكی از قراردادهای مهم سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی است كه قرارداد آن از سال 93 آغاز شده و تاكنون 120 هكتار فضا در این شهر آماده شده است.
وی بیان كرد: پیشرفت فیزیكی شهر جدید امیركبیر به 80 درصد رسیده و قرارداد مسكن مهر این شهر امسال به اتمام می رسد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی ادامه داد: سه طرح مهم راه سازی در مسیرهای خمین - شهابیه، خمین - قورچی باشی و هزاوه - مرزیجران توسط سازمان همیار بنیان در دست اجرا است.
عالیخانی اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی فعالیت های خوبی در فرودگاه اراك داشته كه با این فعالیت ها امكان تمام پراوزهای ایران به این فرودگاه وجود دارد.
مدیرعامل شركت نمایشگاه های بین المللی استان مركزی هم در این نشست گفت: مقرر شده پاویون گردشگری جمهوری اسلامی ایران در هلند توسط این شركت ایجاد شود.
«مهدی جهانمیرزایی » افزود: قرارداد این مهم منعقد شده و مقرر شده 300 متر پاویون در اواخر دی ماه امسال توسط این شركت در هلند ایجاد شود.
وی بیان كرد: حدود 40 عنوان برگزاری نمایشگاه تا پایان سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان مركزی در نظر گرفته شده كه تاكنون 11 عنوان آن برگزار شده است.
سازمان همیاری شهرداری های استان مركزی از سال 70 بر اساس نامه مصوب وزارت كشور تاسیس شده و در تامین نیازمندی های شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی با هدف كمك به تامین خودكفایی شهرداری ها فعالیت دارد.
3005/6013/

سرخط اخبار استان‌ها