۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۳
کد خبر: 82755704
T T
۰ نفر
دانشگاهيان و دانشجويان سرمايه مهم كشور در تحول آفريني و پيشرفت هستند

اراك - ايرنا - استاندار استان مركزي روز پنجشنبه با صدور پيامي ضمن تبريك روز دانشجو(16 آذرماه)، دانشگاهيان و دانشجويان را سرمايه مهم كشور در تحول آفريني و پيشرفت كشور عنوان كرد.

سيدعلي آقازاده در اين پيام كه نسخه اي از آن در اختيار ايرنا قرار گرفت، آورده است: 16 آذر نماد استكبار ستيزي، آزادي خواهي و استقلال طلبي دانشجويان هميشه بيدار و فرهيخته‌ ايران اسلامي است و اين قشر هميشه بيدار و پويا همواره منشاء تفكر و تحول و رشد بوده اند.
وي در بخشي از اين پيام عنوان كرده است: حماسه 16 آذر سال 32، بازتاب اعتراض بر حق دانشجويان مسلمان ايران به كودتاي 28مرداد و ياد‌آور عكس‌العمل منطقي و حماسه پرشكوه استقامت و پايداري جامعه دانشگاهي در برابر سلطه خارجي و خودكامگي داخلي بود و در اين روز، سه دانشجوي حق‌طلب و آزادي‌خواه با رنگين كردن سنگفرش‌هاي دانشگاه تهران به خون سرخشان سندي ديگر از روح ميهن‌پرستي، آزادي‌خواهي و استقلال‌طلبي فرزندان اين مرزوبوم را در پيش چشم جهانيان به نمايش گذاشتند.
استاندار استان مركزي عنوان كرده است: پيشگامي و پيشتازي ارزنده دانشگاهيان و دانشجويان در همه عرصه ها و تحولات ايران، چه در اعصار قبل و چه در دوران بعد از انقلاب اسلامي همواره تعهد دانشگاه را نسبت به ارزش هاي والاي ملي و ديني كه ملت به آن پايبند است نشان داده است.
آقازاده ادامه داد: در شرايط حساس كنوني نيز دانشجويان با سرلوحه قرار دادن آرمان‌هاي اسلامي و ملي خويش، وظيفه دانش‌پژوهي، تعمق، نو‌آوري علمي و تلاش در راستاي اعتلاي اقتصادي و فرهنگي كشور را هرگز از منظر خويش دور نخواهند ساخت.
وي در بخشي از اين پيان افزوده است: دانشجويان و دانشگاهيان فهيم و فرهيخته همواره جلوه‌هاي نويني از آگاهي و مسئوليت‌پذيري همراه با فضيلت و اخلاق و قرين با آزادمنشي و قانون‌گرايي را به نمايش مي گذارند و اسوه‌‌هاي حسنه براي ساير آحاد جامعه هستند.
حدود 10 درصد از جمعيت يك ميليون و 414 هزار نفري استان مركزي را دانشجويان شامل مي شوند.
3005/6013/خبرنگار:معصومه صفري***انتشاردهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها