۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبر: 83293060
T T
۰ نفر
دومين باغ تكثير اندام هاي رويشي كشور در سلسله ايجاد شد

خرم آباد - ايرنا - رئيس جهادكشاورزي سلسله گفت: با پيگيري هاي بعمل آمده، دومين باغ تكثير اندام هاي رويشي كشور در شهرستان سلسله ايجاد شد.

رضا سوخته زاري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هدف از ايجاد اين باغ، استفاده از جوانه و پيوندك جهت اصلاح باغات كم بار ده و بد بار ده و توليد نهال پيوندي است.
وي افزود: از مزاياي ديرگلدهي نسبت به ارقام بذري، توليد محصول يك دست و بازار پسند، پوست كاغذي بودن ميوه، كم ارتفاع بودن محصول، كاهش فاصله كاشت درختان پيوندي و به نوعي كاهش هزينه هاي سنگين واردات اين محصول از خارج از كشور است.
سوخته زاري با اشاره به مشكلات موجود بيان كرد: كمبود پيوندك درسطح كشور و مشكلات واردات از كشور تركيه است كه با احداث اين باغ و توليد پيوندك، شهرستان سلسله مي تواند همرديف با شهرستان تويسركان، محلي براي فروش پيوندك باشد.
رئيس جهاد كشاورزي سلسله اضافه كرد: با توليد پيوندك در شهرستان، مي توانيم نام سلسله را با برند محصولات توليدي كشاورزي در كشور مطرح نماييم و در سال رونق توليد قدم موثري در جهت حمايت از توليد و رونق دادن به توليد داخلي و جلوگيري از واردات از خارج كشور برداريم.
وي ادامه داد: با اين اقدام، سلسله دومين شهرستان توليد كننده پيوندك بعد از شهرستان تويسركان در كشور است.
در شهرستان سلسله بيش از چهار هزار هكتار باغ وجود دارد.
7265/7273

سرخط اخبار استان‌ها