۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۴۶
کد خبر: 83229900
T T
۰ نفر
تعداد زیادی كامیون چوب لرستان روزانه به شمال ارسال می شود

خرم آباد - ایرنا - مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: تعداد زیادی كامیون حامل چوب از استان روزانه به روش های مختلف به مقصد شمال كشور بارگیری می شود.

به گزارش ایرنا، شیرزاد نجفی روز یكشنبه در جلسه هوای پاك در محل معاونت عمرانی استانداری لرستان افزود: با ادامه این روند تمام درختان و جنگل‌های بلوط در حال نابودی هستند.
وی اظهار داشت: براساس قانون برنامه ششم توسعه برداشت و بهره برداری چوب جنگل‌های شمال منع شده كه این امر موجب تعطیلی كارخانه‌های شمال و هجوم قاچاقچیان و فعالان این بخش به زاگرس شده است.
وی بیان كرد: ممنوعیت برداشت چوب جنگل های شمال موجب بروز بحران در قسمت هایی از زاگرس شده است.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه كرد: هم اكنون برخی درختان كهنسال با 600 و 700 سال در حال قطع شدن هستند كه چنانچه در جلوگیری از این فعالیت ها اقدامی صورت نگیرد لرستان به بیابان تبدیل شده و همانند خوزستان به كانون ریزگرد تبدیل می شود.
نجفی اضافه كرد: چهار هزار میلیارد ریال برای مقابله با موضوع ریزگردها به منابع طبیعی خوزستان پرداخت شد اما به دلیلی اینكه لرستان به عنوان كانون ریزگردها محسوب نمی شود اعتباری به این استان اختصاص نیافت.
وی ادامه داد: لرستان بیشترین آسیب را از كانون‌ ریزگردها در كشور متحمل می شود و باید رایزنی برای جذب سهمیه به استان انجام شود.
2 میلیون و 100 هزار هكتار جنگل و مرتع در لرستان وجود دارد.
7269/7273

سرخط اخبار استان‌ها