۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۱۹
کد خبر: 83215805
T T
۰ نفر
قاچاق دام تاثير چنداني بر گراني گوشت ندارد

خرم آباد -ايرنا- رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور گفت: قاچاق دام تاثير چنداني بر گراني گوشت ندارد.

به گزارش ايرنا، سردار علي مؤيدي روز سه شنبه در روستاي صاحب الزمان (عج) خرم آباد درجمع خبرنگاران افزود: سهم قاچاق دام در گراني گوشت شايد به درصد هم نرسد، دليل گراني گوشت بايد از مسئولان و متوليان امر پرسيده شود.
وي بيان كرد: اينكه بخش كوچكي از دام از كشور خارج مي‌شود را منكر نيستيم ولي تأثيري بر گراني گوشت ندارد.
سردار مويدي اظهار داشت:اكنون قاچاق دام درسطح كشور وجود دارد اما خيلي قابل‌ توجه نيست و درحد تأثير گذار بر گراني گوشت نمي باشد.
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور عنوان كرد: مؤلفه‌هاي متعددي در ايجاد گراني گوشت وجود دارد كه به آن مؤلفه‌ها در جاي خودش بايد بپردازيم.
وي افزود: با اين مؤلفه كاملا برخورد شده و ضوابط خوبي تعريف‌ شده، دستورات خوبي رئيس‌ جمهور داده همچنين دستگاه‌هاي متولي و مسئولان مبارزه كننده به جد برخورد مي‌كنند و نسبت به گذشته شيب قاچاق دام خيلي كم شده است.
وي با اشاره به اينكه دام‌هاي كشف‌ شده از طريق تعزيرات حكومتي در اختيار وزارت جهاد قرار مي‌گيرند بيان كرد: نسبت به گذشته 20 تا 25 درصد افزايش كشف قاچاق در اين زمينه داريم.
سردار مويدي ادامه داد: در اين راستا لرستان جز استان‌هايي است كه از نظر قاچاق دام مورد هدف قاچاقچيان است و به لحاظ نزديكي به مرز غربي ايجاب مي‌كند كه دست‌اندركاران هوشياري و مراقبت بيشتري در اين راستا داشته باشند.
مؤيدي ياد آور شد: لرستان به لحاظ عشايري بودن و دامپروري مورد هدف قاچاقچيان است و محموله‌هايي نيز كشف‌شده ولي اتفاقات خوبي رخ‌ داده و شايد استان لرستان جز استان‌هايي بود كه خيلي زود به اين موضوع توجه كرد و اقدامات قابل‌توجهي در مهار قاچاق داشته است.
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت:چون استان لرستان دام‌روري است، مردم و مسئولان بايد مراقب باشند كه قاچاقچيان و شبكه ها سرمايه مردم را به اين راحتي از استان خارج نكنند، لرستان در كشف قاچاق و مقابله جز 2 يا 3 استان برتر كشور است.
7274/6060

سرخط اخبار استان‌ها