۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83464894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ هزار پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز در کشور تشکیل شد

ارومیه- ایرنا- رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: در سال‌جاری ۴۴ هزار فقره پرونده تخلف در بحث قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه‌های مقابله‌ای کشور تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، سردار علی مویدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه ارزش کشفیات مربوط به این تعداد پرونده را حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پرونده‌های کشف شده در زمینه پوشاک، لوازم یدکی و سوخت است.

وی میانگین سالانه پرونده‌های تشکیل شده در کشور را در زمینه قاچاق، ۱۲۰ هزار فقره عنوان کرد و اظهار داشت: این پرونده‌ها توسط سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه کشف و رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: ۹ درصد از پرونده‌های تخلف کشف شده در زمینه قاچاق کالا و ارز به آذربایجان‌غربی اختصاص دارد.

سردار مویدی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی ۲۵ درصد مجازت‌های مالی پرونده‌های تشکیل شده را وصول می‌کند افزود: در حالت کلی این استان در تمامی بخش‌های رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز رتبه سوم تا هفتم کشوری را داراست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر چهار هزار پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۱۰ درصد از این تعداد پرونده کلان و ملی هستند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در گمرکات و پایانه‌های آذربایجان‌غربی وجود تفکر جزیره‌ای در دستگاه‌های این استان است که باید این روش اصلاح و یک وحدت رویه در گمرکات حاکم شود.

وی با بیان اینکه تفکر جزیره‌ای موجود، مشکلات این استان را حل و فصل نمی‌کند تاکید کرد: انتظار می‌رود با هماهنگی موجود بین دستگاه‌ها، این امر ساماندهی شود و اتفاقات جدیدی را در این منطقه شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی پیشانی مبارزه با جرائم امنیتی و خط مقدم مبارزه با معاندان در کشور است که به عنوان گلوگاه تجاری ورود و خروج در کشور از اهمیت برجسته‌ای برخوردار است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به این امر که پدیده قاچاق یک جرم امنیتی محسوب می‌شود گفت: عملکرد آذربایجان‌غربی در امر مبارزه به قاچاق کالا و ارز مثبت و تاثیرگذار است.

سردار مویدی در رابطه به موضوع قاچاق دارو نیز افزود: بیشترین مشکل در این زمینه عرضه خارج از شبکه است که با راه‌اندازی سامانه «تی‌تک» از این امر جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امر ریجستری گوشی تلفن کار مهم نظام برای مقابله با قاچاقچیان بود، اظهار داشت: نیاز سالانه کشور به گوشی تلفن همراه ۱۲ میلیون دستگاه در سال است که این امر با همکاری تجار رسمی تامین شده و شاهد کاهش قیمت گوشی همراه در بازار هستیم.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور روز گذشته نیز با جمعی از خانواده‌های شهدای آذربایجان‌غربی نشست داشت.

این ستاد در سال ۱۳۸۱ به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد.

۹۹۱۸/۶۱۸۵/

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha