۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۶
کد خبر: 83041712
T T
۰ نفر
پنج درصد دانش آموزان لرستاني عضو كانون پرورش فكري هستند

خرم آباد - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري لرستان گفت: با وجود تلاش هاي قابل قبول كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در استان، اما فقط پنج درصد دانش آموزان استان عضو اين نهاد هستند.

به گزارش ايرنا، حبيب الله خجسته پور روز يكشنبه در بازديد از كانون پرورش فكري استان و نمايشگاه خورشيد بر نيزه اعضاي اين نهاد افزود:كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خاستگاه بسياري از بزرگان و اهالي عرصه فرهنگ و هنر كشور است كه بايد در استان نيز بيشتر ديده شود و والدين نسبت به بهره بردن فرزندان خود از اين فرصت اقدام كنند.
وي كانون را مركز ارائه آموزش هاي فرهنگي، ادبي و هنري دانست و بيان كرد: اين نهاد در استان مشكلات زيرساختي دارد كه اميد مي رود با برگزاري جلسه اي تخصصي درآينده نزديك، بخشي از اين مشكلات كمي و كيفي برطرف شود.
وي با تاكيد بر همكاري مشترك كانون با برخي دستگاه هاي فرهنگي و هنري در اجراي برنامه ها اظهار داشت: با توجه به مربيان تخصصي و توانمند كانون و شيوه ارتباط گيري آنان با اعضا، بايد شرايط براي استفاده حجم گسترده اي از جامعه مخاطب اين نهاد فراهم شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري لرستان همچنين گفت: برپايي نمايشگاه هاي ويژه مذهبي به خصوص ايام محرم و صفر فرصت مناسبي براي آشنايي نسل امروز با ارزش ها و آرمان هاي والاي اسلام است.
خجسته پور خواستار ارتقا سطح كيفي و كمي برنامه هاي فرهنگي و هنري در استان شد و گفت: اهالي فرهنگ و هنر بايد با نگاه ظريف و مخاطب پسند به مشكلات جامعه بپردازند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان لرستان نيز گفت: نمايشگاه 'خورشيد برنيزه' با هدف ترويج فرهنگ عاشورا و بيان پيام و فلسفه قيام امام حسين (ع) ازاول ماه محرم درمعرض ديد عموم قرار گرفته است.
محمدجوادمحمدي اضافه كرد: براساس پيش بيني و هماهنگي با آموزش و پرورش، تا پايان صفر نزديك به پنج هزار كودك و نوجوان گروه سني'ج و د' ازاين نمايشگاه بازديدخواهندكرد.
وي اظهار داشت: اين نمايشگاه روايي در 2 بخش نمايشگاهي و عملياتي با شيوه هاي خلاقانه شامل اجراي فعاليت هاي فرهنگي، ادبي و مسابقه و اجراي نمايش عروسكي با مضمون كودكان كربلا درمركزفرهنگي هنري كانون شماره2خرم آباد واقع درخيابان ناصرخسرو، چهارراه دانش شامل ۹ غرفه برپا است.
در حال حاضر 34 هزار كودك و نوجوان عضو فعال مراكز كانون پرورش فكري لرستان هستند.
7269/6060

سرخط اخبار استان‌ها