۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۸
کد خبر: 83278137
T T
۰ نفر

سيلاب 20 روستاي شادگان را تهديد مي كند

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۸
کد خبر: 83278137
سيلاب 20 روستاي شادگان را تهديد مي كند

آبادان - ايرنا - فرماندار شهرستان شادگان گفت: 20 روستاي بخش مركزي اين شهرستان به دليل روان آب هاي رودخانه كارون در معرض سيلاب قرار دارند.

سعيد حاجيان روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا وضعيت 20 روستاي بخش مركزي اين شهرستان را سخت توصيف كرد و افزود: نهر بحره با افزايش دبي مواجه شده كه با شرايط فعلي 20 روستا را با شرايط بحراني مواجه كرده است.
وي تصريح كرد: تاكنون يك روستا در بخش مركزي و 2 روستا نير در دارخوين با ورود سيلاب تخليه شدند.
وي همچنين بيان داشت:آب تالاب شادگان اكنون با افزايش حجم مواجه شده است ولي تاكنون دستوري مبني بر تخليه روستاي صراخيه داده نشده است.
حاجيان افزود: البته برخي اهالي صراخيه كه نگران سيلاب بودند وسايل خانگي و گران قيمت خود را از روستا خارج كردند ولي اكنون سيلاب اين روستا را تهديد نمي كند.
فرماندار شادگان اظهار داشت: با توجه به افزايش دبي رودخانه كارون در روزهاي آتي مسير ارتباطي دارخوين به شادگان لوله گذاري بيشتري خواهد شد تا براي تردد مشكلي ايجاد نشود.
تاكنون 270 روستا به صورت كلي و جزيي در استان خوزستان به دليل سيلاب تخليه شده كه از اين تعداد 114 روستا دچار آبگرفتگي شده اند.
120 هزار نفر از مردم سيل زده استان خوزستان در پادگان ها ، مدارس، مساجد، حسينيه ها، چادرها، و ديگر مكان هاي اسكان اضطراري اسكان داده شده اند.
طغيان رودخانه هاي دز، كارون و كرخه و رهاسازي آب از سد كرخه و دز به دليل بارش شديد باران در خوزستان و بالا دست باعث جاري شدن سيلاب در برخي مناطق خوزستان شده است.
7104/ 6068

سرخط اخبار استان‌ها