۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 83171538
T T
۰ نفر
حاشيه امن رسانه اي براي سازمان هاي اقتصادي ماهشهرپايدارنيست

اهواز - ايرنا - پايگاه خبري- تحليلي عصر جنوب يادداشتي را با عنوان ' حاشيه امن رسانه اي ايجاد شده براي سازمان‌هاي اقتصادي-صنعتي شهرستان بندرماهشهر پايدار نيست' به قلم قادر هادي نيا منتشر كرد.

در اين مطلب آمده است: رسانه‌هاي محلي و خبرگزاري‌ها همواره نقش موثر و پررنگي در پيگيري مشكلات و مطالبات مردم داشته و مي‌توانند علاوه بر آگاهي مردم نقش موثري در بيان مشكلات و برطرف كردن آنها داشته باشند؛ منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني و منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي 2 قطب صنعتي در شهرستان بندرماهشهر بوده كه با بيش از 20 شركت تابعه ،هزاران كارگر و كارمند را در خود جاي داده اند.
اين شركت‌ها با توجه به مشكلات اقتصادي و مديريتي كشور با مشكلاتي در زمينه‌هاي مختلف روبه رو بوده اند؛ مشكلاتي كه اگر در زمان مناسب به آنها رسيدگي نشود به بحراني جدي در سطح كشور تبديل شده و امنيت ملي را به چالش مي‌كشد.
رسانه‌ها همواره توانسته‌اند با بيان اين مشكلات، مسئولان محلي و استاني و يا مسئولان عالي رتبه كشوري را به جنب و جوش انداخته و مشكل را در سريع ترين زمان ممكن حل كنند.
اما اگر نگاهي به خبرهاي مشكلات منطقه ويژه اقتصادي بنادر و پتروشيمي بيندازيم يك نكته مشتركي در آن وجود دارد و آن هم اين است كه اين مشكلات از سوي فرماندار شهرستان بيان شده است و مسئولان مربوطه اين 2 سازمان هيچگونه اظهار نظري در اين خصوص نداشته‌اند، هر چند فرماندار عالي‌ترين مقام دولتي شهرستان بوده اما اظهارات مسئولان مربوطه مي‌تواند دقيق‌تر و كامل‌تر از اين مقام دولتي باشد.
حضور مداوم وزرا، معاونان وزرا و مديران عامل هلدينگ‌ها در مناطق ويژه بدون اطلاع خبرنگاران رسانه‌هاي محلي و خبرگزاري‌ها يكي از بدعت‌هاي به وجود آمده در اين سازمان‌ها بوده كه مانع از فعاليت صحيح و سالم رسانه‌ها و بيان مشكلات منطقه و مردم بوده است؛ البته بايد اين نكته را نيز گفت كه بعضي از رسانه‌ها با استفاده از لابي و قدرت خود تبديل به روابط عمومي بعضي از پتروشيمي‌ها و سازمان‌ها شده و حاشيه امني براي آنها به وجود آورده‌اند.
مديران حاضر در اين مناطق ويژه بايد بدانند كه رسانه‌ها تنها به دنبال وظيفه ذاتي خود بوده و هدف ديگري ندارند و اگر رسانه‌اي نقدي داشته باشد آن مدير با استفاده از آن نقد مي‌تواند مجموعه خود را تقويت كند.
اصلي‌ترين وظيفه روابط عمومي‌هاي اين مناطق و سازمان‌ها ايجاد ارتباط بين رسانه‌ها و مجموعه‌ي خود بوده كه تاكنون اين ارتباط نه تنها ايجاد نشده بلكه ايجاد اين ارتباط نياز به همت و تلاش بيشتر از قبل بوده است.
ناگفته نماند در ميان شركت‌ها و نهاد‌هاي بندرماهشهر، مجموعه‌اي وجود دارد كه ارتباط بسيار خوبي با رسانه‌ها داشته كه علاوه بر پذيرش انقادات همواره به دنبال پوشش هر چه بهتر برنامه‌هاي خود به واسطه‌ي رسانه‌ها بوده است.
فرمانداري و روابط عمومي آن كه مي توانند نقش موثري در معرفي رسانه‌ها داشته باشند نيز در اين ميان حضور كمرنگي داشته و گاهي از اعلام برنامه‌هاي خود خودداري كرده و حاشيه‌ي امن ايجاد شده را تقويت مي‌كند.
بايد به عنوان يك فعال رسانه‌اي بگويم كه اين حاشيه‌ي امن ايجاد شده براي هيچكس پايدار نبوده و اگر سازمان‌ها و شركت‌ها ارتباط خوبي با رسانه‌ها برقرار نكنند، اين رسانه‌ها براي عمل به وظيفه ذاتي خود و جبران اين ارتباط به دنبال درز‌هاي به وجود آمده رفته و بحران‌ها و چالش‌هايي رسانه‌اي براي اين مجموعه‌ها ايجاد مي‌كنند.
7158/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها