۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 83076218
T T
۰ نفر

واكس زدن كفش زائران نذري كه در شلمچه ادا شد

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 83076218
واكس زدن كفش زائران نذري كه در شلمچه ادا شد

آبادان - ايرنا - خدمت به زائران اربعين حسيني، روايت عاشقي مردي است كه با لباس روحانيت از هر فرصتي براي عرض ارادت به سيد و سالار شهيدان استفاده مي‌كند.

به گزارش ايرنا خادمي كه صبح زود در مرز شلمچه با آب و شربت خنك و ميوه از زائران كربلا پذيرايي مي كند و آنها را از زير قرآن عبور مي‌دهد تا در سايه امن كتاب آسماني به ‌سلامت به مقصد برسند ، شب نيز در گوشه‌اي از مسير عبور زائران كفش‌هاي آنها را واكس مي‌زند.
حجت‌الاسلام علي روح‌افزا با تميز كردن كفش زائران كربلا تبليغ معرفت حسيني را در پيش‌ گرفته است.
براي هر رهگذري بخصوص زائران خارجي اربعين حسيني حضور يك روحاني با يك صندوق چوبي در حاليكه كفش زائران را تميز مي كند خاص و جالب به نظر مي‌رسد تا جائيكه بسياري از زائران با دوربين تلفن همراه خود از شيخ علي عكس و فيلم مي‌گيرند.
حجت‌الاسلام علي روح‌افزا با 35 سال سن متولد ساوه است و از شهر مقدس قم براي خدمت به زائران به شلمچه آمده است.
اين خادم اباعبداله الحسين(ع) هر روز تا پاسي از شب كفش‌هاي زائران كربلاي معلي را در مرز شلمچه واكس مي‌زند و همراه با آن به بيان احكام و تبليغ معارف اسلامي مي‌پردازد.
اين روحاني جوان در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا گفت:كفش‌ زائران را با نيت تعجيل در فرج آقا امام زمان (عج) واكس مي‌زنم براي تعجيل فرج يك صلوات هديه مي‌گيرم.
وي افزود:معلم هستم و عقيده دارم از هر فرصتي براي كارهاي فرهنگي بايد استفاده كرد و بايد كار جديد را بخصوص براي نوجوانان و جواناني كه زائر كربلا هستند انجام داد.
حجت‌الاسلام روح‌افزا گفت:در ادبيات ديني عمل را بيشتر بر گفتار ترجيح مي‌دهند از اين رو سعي دارم تا معارف ديني را در كنار تميز كردن كفش زائران و واكس زدن كفش آنها بخصوص براي زائران خارجي بيان كنم.
وي بيان داشت: عشق به امام حسين (ع) و خوشحالي زائران ما را در انجام اين كار مصمم‌تر كرده است اينجا كفش زائران امام حسين(ع) را تميز مي كنم تا فرداي روزي پيش اهل‌بيت (ع) روسفيد باشم.
گذرگاه مرزي شلمچه در 15 كيلومتري خرمشهر از يكم ماه صفر محل استقرار خادماني از سراسر كشور است كه شبانه روز به زائران كربلا خدمت رساني مي كنند.
از ميدان مقاومت خرمشهر تا گذرگاه مرزي شلمچه به طول 15 كيلومتر حدود 450 موكب مردمي براي خدمت رساني به زائران كربلا برپا شده است.
13 هزار خادم در مواكب مردمي در شلمچه به زائران خدمت رساني مي كنند.
از ابتداي ماه صفر تاكنون 250 هزار زائر از مرز شلمچه عازم عراق شدند.
3015/6068

سرخط اخبار استان‌ها