۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83007980
T T
۰ نفر
كارگران گروه ملي خواستارپرداخت حقوق خود شدند

اهواز-ايرنا- حدود 70 از كارگران گروه ملي صنعتي فولاد ايران روز سه شنبه براي دومين روز با حضور در مقابل ساختمان بانك ملي مركزي استان در اهواز خواهان پرداخت حقوق و معوقات خود شدند.

به گزارش ايرنا روز گذشته نيز در حدود 50 نفر از كارگران گروه ملي صنعتي فولاد ايران در مقابل بانك ملي مركزي استان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود تجمع كردند.
يكي از كارگران كه خواست نام وي در خبر ذكر نشود در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: حقوق و مزاياي چهار ماه ( از فروردين تا تيرماه امسال) پرداخت نشده است و ما خواستار پرداخت حقوق خود هستيم.
وي گفت: متاسفانه هيچ مسئولي پاسخ مناسبي در خصوص پرداخت حقوق و شروع به كار كارگران در اين شركت نمي دهد، در حال حاضر اين شركت با چهار هزار كارگر تعطيل است و توليدي ندارد.
بر اساس اين گزارش در تاريخ 23 مرداد جاري ' همايون يوسفي' نماينده مردم اهواز، باوي، كارون و حميديه در نشست خبري در خصوص پرداخت نشدن حقوق كارگران گروه ملي فولاد ايران بيان كرد: وزير اقتصاد با پرداخت معوقات كارگران گروه ملي موافقت كرده و مبلغ 340 ميليارد ريال را براي پرداخت حقوق و معوقات آنان در نظر گرفته است كه براي پرداخت اين مبلغ نياز به تاييد و تصويب پرداخت اين مبلغ از سوي بانك ملي هستيم.
شركت گروه ملي صنعتي فولاد ايران سال 88 در راستاي خصوصي سازي و اجراي اصل 44 قانون اساسي به يكي از شركت هاي زيرمجموعه امير منصور آريا واگذار شد ولي در ادامه با كشف اختلاس 30 هزار ميليارد ريالي و ارتباط آن با 2 بانك بزرگ كشور، در سال 1390 مديريت آن به طور موقت در اختيار دادگستري قرار گرفته و اسفند 95 به بانك ملي واگذار شد.
بلاتكليفي ابن شركت موجب زيان انباشته در اين مجتمع عظيم فولادي شده و باعث شده اين شركت كه زماني در صنعت فولاد كشور پيشرو بوده، اكنون تنها با پنج درصد ظرفيت خود كار كند.
گروه ملي صنعتي فولاد در سه سال اخير به بدترين روزهاي خود از زمان واگذاري اين شركت به بخش خصوصي رسيد كه باعث كاهش خطوط توليد، تعديل نيرو و نيز پرداخت نامنظم حقوق و بيمه كاركنان شركت شد.
7158/6002

سرخط اخبار استان‌ها