۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82973331
T T
۰ نفر
7 هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق مددجویان اختصاص یافت

تهران- ایرنا- رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) از اختصاص اعتبار هفت هزار میلیارد تومانی دولت به منظور رفع فقر مطلق مددجویان امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: اراده دولت مبنی بر حمایت اقشار كم درآمد شكل گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سید پرویز فتاح روز سه شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران درباره عملكرد این نهاد در سال جاری توضیح داد: بر اساس تبصره 14 بودجه سال 1396، 14 درصد به مستمری افراد تحت پوشش امداد و بهزیستی افزوده شده است و مابه التفاوت این سه ماه نیز امشب پرداخت می شود.
وی درباره وام های قرض الحسنه اشتغال مددجویان گفت: بر اساس همكاری دولت امسال قرار است به سه هزار و 500 نفر با متوسط 25 میلیون تومان وام پرداخت شود كه بیشتر از سال قبل است.
فتاح از افزایش 50 درصدی سهم كمك های مردمی كمیته امداد در این مدت خبر داد و افزود: به عنوان مثال تاكنون 100 میلیارد تومان زكات فطریه وصول و به نیازمندان پرداخت شده است.
وی درباره افزایش ۱۴ درصدی مستمری افراد تحت پوشش از سوی دولت توضیح داد: یك نفر تحت پوشش امداد ۱۰۸ هزار تومان، خانواده ۲ نفره ۲۱۵ هزار تومان، خانواده سه نفره ۲۸۹ هزار تومان، خانواده چهار نفره ۳۸۴ هزار تومان و خانواده پنج نفره تحت پوشش ۴۱۶ هزار تومان ماهانه از دولت دریافت می كنند كه البته كمیته امداد نیز مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به افراد تحت پوشش پرداخت می كند.
وی از پرداخت بودجه صدرصدی امداد از سوی دولت در سه ماه نخست خبر داد و افزود: فكر نمی كنیم ارگان دیگری با توجه به مشكلات بودجه ای توانسته باشد، بودجه صدرصدی خود را دریافت كرده باشد.
فتاح از افزوده شدن ۳۰ هزار نفر به خانواده تحت پوشش امداد در روز گذشته خبر داد و گفت: این امكان برای امداد وجود دارد كه تعداد افراد تحت پوشش بیش از این افزایش یابد.
رئیس كمیته امداد افزود: البته نباید به تقاضاها دامن بزنیم؛ زیرا دوبار بحث یارانه پیش می آید. كمیته امداد این امكان را دارد به تقاضاهای معمول پاسخ دهد.
وی شرایط موجود و مشكلات اقتصادی را دلیل افزایش ظرفیت های امداد اعلام كرد و گفت: دولت نیز درصدد ارایه بسته های كمكی به نیازمندان است كه در این بسته به موادغذایی به جای ارائه پول تاكید شده است.
فتاح از ساخت ۱۰ هزار مسكن روستایی برای مددجویان با كمك سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و افزود: در این رویكرد از منابع وام های دولتی استفاده نخواهد شد و فشاری به دولت نخواهد آمد.
وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها این خانه های روستایی تا پایان سال تحویل مددجویان فاقد مسكن روستایی می شود.

* ساختمان سوهانك امداد 900 هزار میلیارد تومان فروخته شد
فتاح درباره فروش ساختمان سوهانك كمیته امداد توضیح داد: این ساختمان از 2.5 سال پیش در معرض فروش قرار گرفت. در این مدت 19 دستگاه متقاضی خرید بودند. در ابتدا قرار بود به وزارت بهداشت و درمان فروخته شود اما به دلیل پایین بودن رقم پیشنهادی (720 میلیارد تومان) در نهایت به دانشگاه آزاد با رقم 900 میلیارد تومان فروخته شد و خریدار هزینه تغییر كاربری و پایان كار ساختمان را هم پذیرفت.
رئیس كمیته امداد ادامه داد: دانشگاه آزاد تاكنون 35 درصد از رقم تعیین‌شده را پرداخت كرده است و قرار شد طی سه سال آینده هر 6 ماه یك بار 100 میلیارد تومان به كمیته امداد پرداخت كند.
وی با بیان اینكه ساختمان سوهانك ماه گذشته به ‌طور رسمی به دانشگاه آزاد واگذار شد، خاطرنشان كرد: پول فروش ساختمان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سپرده‌گذاری شده است تا به افراد نیازمند تسهیلات پرداخت شود. با توجه به منابع موجود این صندوق تا سه‌ ماهه آینده پشت نوبتی متقاضی دریافت وام ضروری نخواهیم داشت.
فتاح با بیان اینكه ممكن است وزیر بهداشت و درمان بابت رد درخواست خرید ساختمان سوهانك از وی رنجیده باشد، گفت: از جناب قاضی‌زاده هاشمی عذرخواهی می‌كنم اما باید پذیرفت كه نمی‌توان منافع مددجویان را نادیده گرفت چرا كه قیمت بالاتری پیشنهاد شد.
وی با تأكید بر اینكه خرید و فروش تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان كمیته امداد غیرقانونی است، تصریح كرد: در صورت مشاهده این موضوع با عوامل آن برخورد قضایی می‌شود.
فتاح با اشاره به اینكه در سال گذشته 180 هزار مددجو با كمك خیران به اماكن زیارتی كربلای معلی، مشهد مقدس، قم و شاه‌چراغ اعزام شدند، گفت: همچنین 35 هزار مددجو به راهپیمایی اربعین مشرف شده‌اند كه امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این روند ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینكه سه هزار و 400 واحد مسكونی مددجویان در زلزله كرمانشاه تخریب ‌شده است، افزود: البته 2 هزار واحد مسكن دیگر نیز در اثر این حادثه غیرمقاوم تشخیص داده ‌شده كه كمیته امداد متعهد به مقاوم‌سازی آنها شده است.
فتاح با اعلام اینكه تا پایان مهرماه امسال هزار و 500 واحد مسكونی دیگر برای مددجویان زلزله‌زده كرمانشاهی تكمیل می‌شود، اظهار داشت: خانه‌های موردنظر پس از تجهیز با لوازم‌خانگی به خانوارهای تحت حمایت تحویل داده می‌شود.
اجتمام* 3377*1834

سرخط اخبار جامعه